Застраховани сме във ВИС-2“, е лаконичното послание на Любослав Пенев в легендарната реклама от 90-те години с участието на
Христо Стоичков. Сюжетът е достатъчно опростен - Камата и Чичовото се качват в емблематичен модел на Мерцедес и отпрашват нанякъде. Преди да потегли обаче, Пенев поглежда камерата с предизвикателно изражение и изстрелва думите "Застраховани сме във ВИС-2“.
Така започва "рекламното“ битие на
Христо Стоичков. Според редовни телезрители "Златната топка“ е започнал да им лази по нервите – през няколко минути цъфва на екрана я като лице на букмейкърската къща WINBET, я като продавач-консултант в "Кауфланд“. Според други обаче, Ицо стои на екрана толкова добре, колкото и на терена.
Стоичков е ветеран като лице в рекламния бизнес. През 1998 година той е участник в клип на Puma - рекламира т.нар. извънземна технология на бранда, която спомага за по-доброто усещане при движение. Компанията изказа благодарности на футболната звезда за големия принос към повишаването на продажбите.
Христо Стоичков поставя рекорд през зимата и пролетта на 2005 година, като е рекламно лице на хипермаркетите "Технополис", на облеклата с марка "Вайк", на застраховките "Гражданска отговорност" на "Булстрад", участва в презентацията пред испански туроператор и на "България ер", когато тя извърши първия си полет по линията София - Барселона.
Стоичков не спря дотук и се включи в рекламата на Корпоративна банка. Клипът с негово участие бе сред най-ярките участия на фестивала на Асоциацията на рекламните агенции, а появата му стана повод да се говори, че Стоичков се е врекъл единствено на "Корпоративна" (срещу рекордно заплащане) и няма да рекламира повече други продукти и услуги. На следващия ден се разбра, че Стоичков е в основата и на рекламната инициатива на "Жилет".
Помни се и участието на Камата в реклама на "Каменица“, където той показва как се отварят капачките с прочутата си фраза " Айнсцу, Цвайцу, Дрън“. Стоичков е рекламирал Банско, както и американски автомобили. Бил е лице и на "Т-Маркет".
По съвет на рекламните специалисти доста компании избраха спортни звезди да популяризират стоките им. и да привличат потребителското внимание към тяхната марка. Единодушното мнение в бранша е, че чрез използването на спортни знаменитости българската рекламна практика се синхронизира със световната, в която отдавна спортистите се изявяват с рекламна цел – за младите техните послания звучали като покана за развитие, изява, свобода и търсене, подтиквали към успехи.
Само дамски превръзки и памперси не е рекламирал, аман вече – можете да прочетете в мрежата. Но може да прочетете и друго:
"Първо, той изглежда и говори като себе си. Липсва изнасилената интонация на некадърен актьор зад кадър или потресаващ разговор между домакини, гушнали препарати.Неговите истории също са истински.Усеща се и иронията,с която се отнася към себе си.
Кое е за предпочитане –
Христо Стоичков или гнусните реклами за "перфектните и уникални подмишници“ и да се срутим във "вагиналната сухота“ и благото излъчване на лелка, която явно вече няма такъв проблем.
Ако предложат на Стоичков да рекламира дамски превръзки, това ще е толкова смешно и забавно, че всеки вносител само ще спечели.
Искам да гледам реклами със Стоичков!“, завършва журналистът Лиляна Панделиева.
Това е положението. Ако има изнервени телезрители, за тяхна сметка е. Днес
Христо Стоичков е сред най-добре печелившите от реклами спортни величия. Който играе - печели. Рискът е, ако не е достатъчно внимателен. Тогава може да заличи всичко, което го правеше по-различен.