Ученици от 7-ми клас, с ненаучен урок и с микрофон в ръка. Така изглеждаха общинските съветници днес на сесията на ОбС-Пловдив при обсъждане на ПУП-а на ул. "Кукуш".
Първо, невъзможността да се изгради тъй наречената Южна тангента, минаваща по съществуващата улица "Бачо Киро" и през имота на НКЖИ. Причината е непредвиденото при приемането на действащия ОУП придобиване на имота на НКЖИ поради наличната и критична за компанията инфраструктура в него.
Второ, изпълнение на проекта "ЖП възел Пловдив“ от ОП "Транспорт", който пловдивчани свързват най-вече с пробива под гарата и премахването на Бетонния мост. Приемането на ПУП-а на ул. "Кукуш" би дало възможност да се започне работа по жизненоважен за свързаността на район "Южен" проект, който трябва да осигури бърза връзка между бъдещия пробив под гарата и надлез "Родопи".
Това по същество е и дублиране на бул. "Христо Ботев", което би го и разтоварило от интензивния и в момента трафик. Много разумно прозвуча аргументът на общинския съветник Слави Георгиев защо общината има намерение да разходва 10 млн. лв. за изсичането на дърветата и разширението на ул. "Даме Груев" при положение, че "Кукуш" ще бъде главната улица за превеждане на трафика в тази част на града?
ПУП-ът на "Кукуш" вече е закъснял и обвързването му с "евентуално бъдещия нов бетонен мост“ е най-малкото лишено от всякаква логика. Община Пловдив се държи като страничен наблюдател със случващото се с моста. И вместо да показва поредните картинки за това какъв би могъл да бъде и къде да е разположено висящото кръгово, можеше досега да възложи проучване и в Общинския съвет да се обсъжда ПУП-ът на бъдещия мост.
Обвързването на двете теми от съветниците е най-краткият път да не се случи нищо. Не че някой тогава ще си спомня за Послийски и Иванов. Преработването на ПУП-а на ул. "Кукуш" с идея да се свърже с бъдещ мост е равнозначно на приемане на ПУП на нов мост с връзка към "Кукуш". Не се ли намери някой да им го обясни на господата.
Отлагане, отлагане, това е най-често чуваната дума през последните две години.