ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Спортни
Общество
Политика
Защо Пловдив няма тролеи? | ||||||
| ||||||
Някога, някога в Пловдив имаше електротранспорт, както в повечето големи български градове - чист и удобен. Но точно с приемането на България в ЕС, когато страната ни имаше възможност да започне да осигурява инвестиции в екотранспорт по различни програми, пловдивското общинско предприятие беше приватизирано и набързо след това фалирано. И тъй като по онова време всичко общинско се подаряваше на частници, под предлог "лошо финансово състояние“, никой не обърна внимание как тролеите във втория по големина град у нас останаха в историята. През 2007 година пловдивският "Градски транспорт“ е обявен за продажба от общината. На втори опит единствен кандидат е Ангел Батаклиев - местен бизнесмен и бивш общински съветник от БСП. Чрез дружеството си “Транс сити" той закупува 67% от общинското предприятие “Градски транспорт Пловдив" за сумата от 5 128 500 лева, а след това го фалира абсолютно умишлено. Междувременно през него минават близо 17 млн. лв. под формата на субсидии и приходи. Не стига това, но бизнесменът не внася нищо в НАП и най-безцеремонно от 2013 година оставя на произвола на съдбата, без заплати и препитание над 350 свои служители. До 2020 г. задълженията на пловдивския приватизатор са почти 19 милиона лева. Капакът на всичко, обаче е стремежът му да бламира продажбата на активи на фалиралото предприятие “Градски транспорт Пловдив" с цел покриване на поне част от дълговете му. Това твърди назначения синдик Николай Митов. Според назначения синдик Николай Митов, Ангел Батаклиев директно или чрез подставени лица се опитва да сипе студена вода на кредиторите на дружеството и най-вече на работниците, останали без заплати и оспорва всяко решение в очакване да изтече давността. Оказва се, че за плащането на първоначалната приватизационна цена от 5 128 500 лева, Батаклиев дава едва 1 млн. лева свои пари. Останалите над 4 млн. лв. идват от приватизираното дружество, което залага свой имот срещу кредит. Излиза, че за малко над милион лева, бизнесменът става монополист на транспорта в Пловдив. При сключването на приватизационния договор обаче има изискване и за инвестиционна програма, според която Батаклиев е трябвало да достави нови автобусни и тролейбусни коли за срок от 20 месеца. Вместо 60 автобуса и 65 тролейбуса са били закупени 50 автобуса, които оказва се са по-стари от 5 години, каквото е било първоначалното изискване. На всичкото отгоре те са закупени не от въпросния приватизатор, а от самото дружество. И макар да има клауза в договора, Батаклиев не е санкциониран, а пловдивчани трябва да се сбогуват с екологичния си транспорт… Заради неизпълнение на приватизационния договор, през 2012 г. той е прекратен от общината. Но делата продължават да се точат. А към днешна дата Пловдив е изправен пред реалната опасност да остане и без градски траспорт, на фона на ескалиращите цени на горивата. |
Още по темата: | общо новини по темата: 244 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/41 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 05.03.2022 г.
0
на 05.03.2022 г.
0
на 05.03.2022 г.
0
на 04.03.2022 г.
0
на 04.03.2022 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Аналитични новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Предупредиха лошо собственика на лъскав черен "Мерцедес" в Пловдив
14:24 / 20.11.2024
Синоптик: До минус 19 градуса този уикенд, ще натрупа сняг
13:04 / 21.11.2024
Алекс Раева: Преживяхме много мъка с теб последните години
20:22 / 19.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета