5 малко известни трика, с които Ви карат да пазарувате повече
Всички знаем за трика с цветовете в супермаркетите, както и че най-скъпите продукти често се поставят на нивото на очите. Но ето още няколко по-неизвестни трика, с които ви карат да пазарувате повече, разбрахме от "Фокус".
1. Пробуждане на апетита
Един доста ценен съвет, който рядко спазваме е: "Никога не ходете гладни по магазините", защото големите хранителни вериги ще го използват срещу вас. Гладът създава лъжливо усещане и Ви кара да пазарувате доста повече от реално необходимото. Опитните търговци често използват това и слагат най-ароматните витрини близко до входовете на магазина. Най-често това е витрината за топъл хляб и закуски. Така ароматът подбужда апетита ви от самото начало и Ви подтиква да пазарувате повече.
2. Стоки на примамливо ниски цени
Често супермаркети пускат дадена стока на цена по-ниска от нейната себестойност. Така ни подвеждат и създават усещане за цялостно по-ниски цени в магазина, докато ние несъзнателно базираме изводите си само на този конкретен продукт. За магазините загубата не е голяма и се покрива от надценката на другите продукти. Трикът е по-скоро психологически.
3. Музиката
Независимо бавна или бърза, фоновата музика прави атмосферата по-предразполагаща към пазаруване. Бързата подтиква потребителя към спонтанни покупки, а бавната ĸapa xopaтa дa ocтaнaт пo-дългo пpeд paфтoвeтe и в peзyлтaт нa тoвa дa ĸyпyвaт пoвeчe.
4. Прекалено големи колички за пазаруване
Очевидно е, че количките за пазаруване в супермаркета са огромни и доста трудно биха могли да бъдат запълнени, дори ако закупим продукти за цяла седмица. Празнотата на количката на фона на чезнещите в нея продукти ни провокира да мислим, че не сме взели достатъчно, а това отново ни стимулира да пазаруваме повече.
5. Цените
Всички знаем за трика с не закръглянето на цените, например вместо 4 лв., дадена стока ще струва 3,99 лв. Така подсъзнателно се успокояваме, че нещо е по-изгодно и цената му е оправдана. Често обаче магазините, уголемяват цифрата 3 за сметка на стотинките, като така акцентират на трите лева и засилват усещането за изгодност.