Човешките ресурси са сред най-важните активи на една компания. Управлението им е трудна задача, изпълнена с предизвикателства, а добрите HR отдели разполагат със специалисти, които знаят как да задържат най-изявените служители. Способността да мотивират служителите е част от уменията, които HR специалистите трябва да притежават. Те могат да открият подходящите инструменти, с които да задържат работещите и да повишат тяхната продуктивност.
Част от тези инструменти са социалните придобивки, като едни от най-предпочитаните са ваучерите за храна. Те са универсален мотиватор сред служителите, защото всеки от тях има разходи за храна и хранителни продукти.
От 2024 г., електронните ваучери за храна заместиха хартиените ваучери в България. Те са високотехнологично решение, което HR отделите използват за подобряване мотивацията на служителите, привличане на потенциални кандидати и цялостно улесняване на административните процеси, свързани с ваучерите за храна.
Лесно заявяване
Електронните ваучери за храна се заявяват по лесен и бърз начин. Нужно е HR отделът на фирмата да се свърже с лицензиран
оператор на ваучери за храна. Консултантите на съответния оператор ще предоставят оферта, съобразена с индивидуалните нужди на компанията. След приемането на офертата се подписва договор - физически или онлайн.
Бързо зареждане
Поръчката на карти за електронни ваучери, както и месечното им зареждане може да се случва изцяло онлайн. Това спестява време и усилия за HR отделите и намалява риска от грешки по време на процеса.
Елиминиране на физическо разпределение
Неудобният процес на физическо раздаване на ваучерите е заместен с еднократно предоставяне на виртуална или физическа карта. Докато течеше издаването на хартиени ваучери за храна, администрацията в компаниите ги получаваше всеки месец, като след това трябваше да ги предостави на служителите и да събере подписи в протокол. С въвеждането на електронните ваучери, разпределението и отчитането им е дигитално и много по-лесно за администрацията.
Подобряване на мотивацията на служителите
Компаниите разчитат на удовлетворени и мотивирани служители, за да успеят да увеличат своята продуктивност. Хартиените ваучери бяха предпочитана социална придобивка, а електронните следват същата тенденция. Те са високо ценени от служителите, повишавайки мотивацията им благодарение на допълнителните средства, освободени от данъци и удобния и модерен начин на ползване.
Атрактивност за потенциални кандидати
Компаниите, предоставящи ваучери за храна са значително по-атрактивни за хората, които търсят ново работно място. Електронните ваучери, както и хартиените, предоставят финансов стимул за новите кандидати, заради възможността за закупуване на хранителни продукти, храна и безалкохолни напитки, без това да натежи на основното им възнаграждение. Голяма част от компаниите избират да предоставят
максималната необлагаема сума от 200 лв. месечно, което за голяма част от служителите е значителна добавка към месечното възнаграждение.
Каква е основната разлика между хартиените и електронните ваучери?
Основната разлика между хартиените и електронните ваучери е носителят. Дигиталният формат на ваучерите ще улесни всички, които боравят с тях - от работодатели, до търговско обекти и служители. Електронните ваучери се използват по-лесно, удобно и бързо..
Какъв е срокът на валидност на е-ваучерите?
Срокът, в който трябва да бъдат използвани е-ваучерите, е една година. При използване на електронен ваучер, автоматично биват изхарчени най-старите средства, налични в картата носител.