Австралийската фотографка Мариян Дрю гостува в България с творбата си "Бандикут с Дюля". Фотографията, която е с размери 1 на 1 метра ще бъде експонирана на статив с обяснителни бележки от автора в източния атриум в МОЛ "Галерия Пловдив" от днес до 16 октомври 2011 г.
"Бандикут с дюля" е част от цикъла "Still Life/Australiana", който предстои да бъде представен в България през 2012 г. Макар и вдъхновени от далечната австралийска действителност, фотографиите на Мариян са близки до нашите проблеми в комуникацията с дивата природа. Сюжетът и привидно непознатите за местната флора и фауна създания от творбите на австралийската фотографка, съвсем точно пресъздават случки от европейската действителност.
Посланието е очевидно - на всички континенти, ежедневно милиони диви животни умират в резултат на нашата невъзможност да хармонизираме живота си с околната среда, от която същевременно черпим живот. Творбите на Мариян Дрю призовават за по-адекватен диалог между хората и околната среда, карат ни да обръщаме повече внимание във всеки един момент на всичко, което ни заобикаля. Цикълът от фотографии на Мариян Дрю е един чудесен артистичен инструмент за привличане на вниманието върху упорито пренебрегвани проблеми от нашето ежедневие.
Това е причина и за гостуването на тaзи вълнуващa творбa в България сега, както и за планираната цялостна изложба през 2012 г. Творба на Marian Drew се показва за първи път в България със съдействието на fillform (архитектурно ателие), както и благодарение на самата Мариян. Идеята е подкрепена още от Природен Парк Русенски Лом, TEA HOUSE - София, Чаената къща - Пловдив, мол "Галерия Пловдив", строителна компания "Сиенит", Федерация на природозащитни сдружения "Зелени Балкани" и единствения у нас Спасителен център за диви животни на федерацията в Стара Загора.
"Бандикут с Дюля" вече бе изложена в Русенската Художествена Галерия, като част от Симпозиума за Съвременно Изкуство Ломея 2011 и в TEA HOUSE (Чай във фабриката) в София.
За творбата си авторката споделя:
"Кухнята предоставя възможност за познати и незатихващи повествования. Натюрмортът от Ренесансова Европа представя привидно изобилие на продукт, добит от земята за лично удоволствие и евентуално потребление, но зад тази картина на чувствена наслада е скрита алегория. Животните, които фотографирах са убити от коли, електропроводи или домашни любимци, и са открити в хода на ежедневието. Те ни напомнят за последиците от ненаситната ни консумация и земята, която делим с много други видове живи същества. Изместената перспектива от резервираната природна фотография до интимността на семейната маса, от историческо до съвременно, от Европа до нейния Антипод и от изобразително изкуство до фотографията, ни призовава да преразгледаме позицията си по отношение на тази тематика."