Фотографията е изложена в Чаената къща - Пловдив (ул. Абаджийска 10) от вчера, 26-ти септември до 2 октомври и в МОЛ "Галерия Пловдив" от 3-ти до 16-ти октомври, 2011 г.
"Бандикут с дюля" е част от цикъла Still Life/Australiana, който предстои да бъде представен в България през 2012г. Макар и вдъхновени от далечната австралийска действителност, фотографиите на Мариян са близки до нашите проблеми в комуникацията с дивата природа. Сюжетът и привидно непознатите за местната флора и фауна създания от творбите на австралийската фотографка, съвсем точно пресъздават случки от европейската действителност.
Посланието е очевидно - на всички континенти, ежедневно милиони диви животни умират в резултат на нашата невъзможност да хармонизираме живота си с околната среда, от която същевременно черпим живот. Творбите на Мариан Дрю призовават за по-адекватен диалог между хората и околната среда, карат ни да обръщаме повече внимание във всеки един момент на всичко, което ни заобикаля. Опитът в природозащитата показва, че единствено по-високата осъзнатост на хората води до положителни промени в дългосрочен план. В този смисъл цикълът от фотографии на Мариян Дрю е един чудесен артистичен инструмент за привличане на вниманието върху упорито пренебрегвани проблеми от нашето ежедневие.
Това е причина и за гостуването на тези вълнуващи творби в България. Фотографиите могат да бъдат видени от българската аудитория по идея и с подкрепата на fillform (архитектурно ателие) , както и благодарение на самата Мариян. Идеята е подкрепена още от Природен Парк Русенски Лом, TEA HOUSE - София, Чаената къща - Пловдив, Мол "Галерия Пловдив", Зелени Балкани и Спасителния център за диви животни на организацията в Стара Загора.
Фотографията "Бандикут с Дюля" вече бе изложена в Русенската Художествена Галерия, като част от Симпозиума за Съвременно Изкуство Ломея 2011 и в TEA HOUSE (Чай във фабриката) в София.
За творбата си авторката споделя:
"Кухнята предоставя възможност за познати и незатихващи повествования. Натюрмортът от Ренесансова Европа представя привидно изобилие на продукт, добит от земята за лично удоволствие и евентуално потребление, но зад тази картина на чувствена наслада е скрита алегория. Животните, които фотографирах са убити от коли, електропроводи или домашни любимци, и са открити в хода на ежедневието. Те ни напомнят за последиците от ненаситната ни консумация и земята, която делим с много други видове живи същества. Изместената перспектива от резервираната природна фотография до интимността на семейната маса, от историческо до съвременно, от Европа до нейния Антипод и от изобразително изкуство до фотографията, ни призовава да преразгледаме позицията си по отношение на тази тематика."