Застрахователният институт за безопасност на движението (IIHS) не само провежда краш-тестове, но и събира статистика за последствията от катастрофи на пътя. На всеки три години организацията сравнява показателите за смъртността с предишните си данни. Последното такова сравнение показва, че малките автомобили все още са по-опасни и не могат да опазят шофьора си, въпреки увеличения брой системи за безопасност, пишат от
Automedia.
Последната подборка на данни е за периода 2015-2018 година. В катастрофи със субкомпактни автомобили са загинали 108 души на 1 млн. регистрирани превозни средства, докато при по-големите коли смъртността е 52 на милион машини. Трябва да се отбележи, че показателят при субкомпактните модели е намалял 2 пъти. Експертите пресмятат 36 смъртни случая на 10 млрд. мили пробег, докато при предишния отчетен период те са били 78.
В отчета на IIHS се посочват и данните за конкретни модели. Рекордьор е Ford Fiesta (141 загинали на милион регистрирани автомобила). На второ място е Hyundai Accent със 116. Следват два модела, които не се предлагат в Европа – Chevrolet Sonic (98 загинали) и Nissan Vers Note (96). В първите 5 попада и Fiat 500 (95). Следват Hyundai Elantra и Kia Cerato (по 89), Nissan Versa (88), Kia Rio (87) и Hyundai Accent комби (81).
На другия край на списъка са големите всъдеходи и модели от премиум-брандове с нулева смъртност. Това са Infiniti QX60, Porsche Cayenne, Range Rover Evoque и Mercedes-Benz C-Class. Трябва да се отбележи също, че и Volkswagen Golf има същия показател – нито един загинал.