Ето как да разберем, че горивният филтър е запушен
Филтърът в горивната система на автомобила е консуматив, също като спирачните накладки, запалителните свещи или перата на чистачките. Много шофьори обаче забравят за това, което води до запушване на този важен елемент и се стгига до влошаване на работата на двигателя. Това води до намаляване на мощността и динамичните характеристики на автомобила.
Как обаче се разбира кога е време да смените горивния филтър? На колко време се сменя?
Производителите на автомобили обикновено посочват периода за смяна на горивния филтър на дизелов или бензинов двигател в сервизната книжка или инструкцията за експлоатация на превозното средство. Информацията също така е достъпна на официалния сайт на компанията или на нейните дилъри, пише AutoMedia.bg. Най-често производителите определят интервала - от 30 000 до 60 000 км за смяната на този консуматив. Някои компании препоръчват филтрите, вградени в горивопровода, се сменят след 10 000 – 25 000 км, потопяемиите (тези, които се намират в резервоара за гориво) – след 30 000 – 100 000 км.
Въпреки това, ако нормалните условия на работа на превозното средство са нарушени – например с експлоатация на тежък терен или с използване на некачествено гориво, тези срокове може да бъдат намалени.
Как да разберете, че е време за смяна?
Има определени симптоми, които могат да подскажат на водача, че филтърният елемент е замърсен и създава повишено съпротивление на горивото, навлизащо в двигателя. Те могат да бъдат забелязани дори от начинаещ шофьор:
- Повишен разход на гориво.
- Двигателят стартира трудно или изобщо не стартира.
- Двигателят спира на празен ход.
- При рязко натискане на педала на газта или при изкачване на наклон се усеща прекъсване в работа на мотора.
- Намаляване на мощността на двигателя и лошо сцепление, които се усещат при ускорение.
Откъде се появява мръсотия в горивото?
И накрая, няколко думи за това кои са основните и най-чести причини за замърсяване на горивния филтър.Първо - това е нискокачественото гориво, чиято цена се намалява от някои производители и търговци чрез добавки. Второ - лошото почистване на горивото на бензиностанциите след съхранение и транспортиране в резервоари.И трето - корозия, причинена от попадане на конденз в системата.