ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Ето защо е добре да сипваме бензин с добавки и с по-високо октаново число
Автор: Екип Plovdiv24.bg 16:48 / 29.04.2023Коментари (0)2295
©
Една от скритите заплахи при използването на нискооктанов бензин или такъв с лошо качество е, че не всички производители добавят в състава му почистващи и миещи добавки, защото те оскъпяват горивото. А не е тайна, че по родните бензиностанции често се продава по-нискооктаново гориво от обявеното или такова, без необходимите добавки. Известно е, че в процеса на работа във всеки двигател постепенно се образуват отлагания и сажди.

Така че, гориво без добавки значително ускорява процеса. Резултатът - двигателят започва да "киха" на празен ход, като се появяват и вибрации. Когато това се случи, много от водачите на МПС-та трябва да харчат пари за различни добавки, което между другото не винаги помага. Особено ако има твърде много мръсотия в агрегата. В резултат на това се стига до още по-скъпа работа в сервиза - като например смяна на горивни инжектори или разглобяване на двигателя, пише AutoMedia.bg.

Използването на старо гориво също крие рискове, особено ако условията за съхранение са нарушени. Кислородът окислява горивото, добавките (ако има такива) губят свойствата си, а влагата влошава още повече работата. Резултатът е същият като описания по-горе - мръсотия в групата цилиндър-бутало. При употреба на старо, нискооктаново гориво или такова без нужните добавки съществува риск и от "убиване“ на свещите. Понякога дори можете да видите цели буци въглеродни отлагания по тях.

За това не използвайте нискооктанов бензин, дори ако е той се разрешава за употреба от автомобилния производител. Трябва да знаете и, че двигателите, разработени след 2013 година, първоначално са проектирани за еко стандарти Euro-5 и Euro-6. Тоест за бензин A-98 или дори "сто". Въпреки това, с помощта на "софтуер" е възможно да се използва и 95, но това ще е за кратко време.

При редовно зареждане някое от гореописаните горива при средни и високи обороти се появяват неволни "проблясъци" на горивната смес в средата на такта на компресия. Дори сензорът за детонация не може да се справи с тях. В резултат на това след 30-тина хиляди километра тази детонация осъжда двигателя на сериозен ремонт. Така че дори и в по-стари коли е по-добре да сипвате малко по-високооктанов бензин или такъв с допълнителни добавки. Да, по-скъпо е, но двигателят е по-вероятно да измине над 200 000 км без ремонт







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Любопитни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
В столичния кв. "Младост 1" откриха труп на жена, има следи от насилие
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: