Феновете на "Сам вкъщи" шокирани от почти 250 процента увеличение на цените на храните от заснемането на филма до днес
След като беше оставен сам за празниците, осемгодишният Кевин Маккалистър стана известен с класическия филм от 1990 г. "Сам вкъщи“, купувайки голямо количество храна и ежедневни домакински артикули за под 20 долара.
При днешните цени обаче Маккалистър ще има нужда от много повече в касичката си и американците обръщат внимание, пишат foxnews.com.
Пазаррът от филма включва, половин галон мляко, половин галон портокалов сок, хляб, замразен Мак енд чийз, препарат за пране, фолио, тоалетна хартия и още няколко продукта. Всички тези неща струват на героя, изигран от Маколи Кълкин, 19,83 долара.
Майка на две деца от Западна Вирджиния и собственичка на малък бизнес сподели реакцията си на нарастващите разходи:
"В различните части на страната ще има различни темпове на инфлация. И знам, че някои темпове на инфлация са нормални през десетилетията. Но инфлацията, която усетихме в хранителния магазин, беше същата като всеки друг американец. И трудно е да се опитваш да плащаш за хранителни стоки седмица за седмица“, казва тя.
Въпреки че има известно охлаждане на цените след пика на инфлацията, цените все още притискат портфейлите на обикновените американци и създават предизвикателства за собствениците на фирми.
Според октомврийския индекс на потребителските цени (CPI) цените на стоките за ежедневието, включително бензин, хранителни стоки и наеми, остават непроменени през октомври спрямо предходния месец. Цените се покачиха с 3,2% спрямо същия период на миналата година.
"Иска ни се цените да са останали същите. Но за съжаление, поради по-голямото търсене, има повече бизнеси, които навлизат на пазара след COVID и има повече проблеми с веригата за доставки, с които се занимаваме. Имахме прекъсвания в нашия продукт “, казва жената.
"Понякога трябваше да се чудим дали ще можем да работим? Ние сме бизнес през уикенда, ще успеем ли да стигнем до този уикенд с толкова продукти, колкото имаме в момента?“
Чалмърс добави, че нейният бизнес е видял увеличение на цените на доставките и продуктите. Сместа за торти, който е един от най-важните продукти на компанията, се е повишил с приблизително 28%.
Въпреки данните, показващи известно охлаждане, повечето избиратели са загрижени за инфлацията и по-високите цени. Три четвърти казват, че икономиката е в лошо състояние, а две трети не виждат никакви признаци, че тя се обръща.