ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Газираните напитки са причина номер 1 за затлъстяване сред тийнейджърите
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:03 / 13.06.2024Коментари (0)1785
©
Констатациите подчертават силната връзка между постоянното пиене на газирани напитки и риска от наддаване на тегло при подрастващите.

Дали содата и другите сладки газирани напитки са основната причина за детското затлъстяване? Ново проучване твърди, че има силна връзка между консумацията на газирани напитки и затлъстяването сред тийнейджърите в над 100 страни.

Изследването, проведено в 107 страни по света, разкрива, че всяко 10-процентно увеличение на ежедневната консумация на безалкохолни напитки има връзка с 3,7-процентно увеличение на броя на юношите с наднормено тегло и затлъстяване, съобщава "Стъди Файндс“, цитирани от БГНЕС.

Констатациите подчертават силната връзка между постоянното пиене на газирани напитки и риска от наддаване на тегло при подрастващите. Ниуе (коралов остров в централната част на Тихи океан), малка тихоокеанска островна нация, има най-голямо разпространение на младежи с наднормено тегло и затлъстяване, както и най-голям брой тийнейджъри, които консумират поне една безалкохолна напитка всеки ден.

Като се имат предвид тези резултати, изследователският екип от Япония подчертава значението на усилията в световен мащаб за намаляване на консумацията на газирани напитки като средство за справяне с детското затлъстяване, което те също наричат "пандемия“.

Проучването се основава на училищни проучвания в 107 държави, предназначени да измерват връзката между консумацията на сладки напитки и затлъстяването сред подрастващите. Някои от тези страни са наложили данъци върху подсладените със захар напитки, докато други не са.

Проучването, включващо 405 528 юноши, които посещават училище, определя като газирани напитки тези, които обикновено съдържат захар, включително добре известни марки като Coca-Cola и Pepsi, както и напитки без марка.

Процентът на учениците с наднормено тегло и затлъстяване варира значително в различните страни - от 3,3 процента в Камбоджа до удивителните 64 процента в Ниуе, което има население от по-малко от 2000 души (1620 през 2018 г.). По същия начин, разпространението на юноши, които консумират безалкохолни напитки веднъж или повече на ден, варира от 3,3 процента в Исландия до 80 процента в Ниуе.

Авторите на изследването откриват постоянна тенденция във всички нации: всяко 10-процентно увеличение на ежедневната консумация на безалкохолни напитки води до 3,7-процентно увеличение на разпространението на тийнейджъри с наднормено тегло и затлъстяване. Освен това изследването показва, че данъците върху безалкохолните напитки изглежда ефективно намаляват консумацията на тези напитки сред подрастващите.

"Доколкото ни е известно, нашето проучване е първото, което изследва връзката между консумацията на безалкохолни напитки и наднорменото тегло и затлъстяването сред училищните юноши както на национално, така и на индивидуално ниво“, според авторите на изследването, ръководени от съответния автор д-р Хуан Ху от Националния институт по безопасност и здраве при работа в Япония, в медицинското списание JAMA Network Open.

"Нашето проучване установи също така статистически значима връзка между ежедневната консумация на безалкохолни напитки и наднорменото тегло и затлъстяването сред юношите, които ходят на училище. Данъкът върху безалкохолните напитки е въведен в над 50 страни по света, за да се справи с нарастващите проблеми със затлъстяването“, пише екипът.

"В настоящото проучване установихме, че страните с високи доходи са по-склонни да въведат данъци върху безалкохолните напитки в сравнение със страните с ниски и средни доходи (42,9% срещу 21,5%)“, пишат изследователите. "Освен това, в страните с данъци върху безалкохолните напитки, разпространението на ежедневната консумация на безалкохолни напитки сред училищните юноши е по-ниско, отколкото в страните без такива данъци (30,2% срещу 33,5%).“

Проучвателният екип съветва правителствата да предприемат действия чрез въвеждане на данъци върху сладките напитки в опит да ограничат затлъстяването.

"Тези констатации предполагат, че правителствата, особено тези в страните с ниски и средни доходи, трябва да предприемат действия като налагане на данъци върху безалкохолните напитки, за да намалят консумацията на безалкохолни напитки или да намалят количеството консумация на захар от безалкохолни напитки, за да помогнат за ограничаване на бързия увеличаване на затлъстяването“, заключава екипът на д-р Ху.

"Нашите констатации подкрепят призива намаляването на консумацията на безалкохолни напитки да бъде приоритетен подход за ограничаване на пандемията от наднормено тегло и затлъстяване сред подрастващите“, завършват учените.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Любопитни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мащабно почистване на парк "Лаута"
Хороскоп за деня
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: