Голяма верига хранителни магазини отказа да продава продуктите на "Пепси"
Една от най-големите вериги супермаркети отказа да продава продуктите на PepsiCo на основание, че са станали твърде скъпи за складиране.
Става дума за Carrefour. Техен говорител каза, че този ход ще важи за мрежата от повече от 9000 магазина във Франция, Испания, Италия и Белгия.
Това бележи последния скандал на високо ниво между европейските вериги супермаркети и големите производители на хранителни стоки от началото на кризата с разходите за живот след войната на Русия с Украйна.
Нарастващите цени на едро за енергия и много стоки означаваха, че производителите бяха принудени да таксуват повече за стоките си - което често води до така наречената шринкфлация в опит да се ограничат увеличенията.
Миналата година Carrefour окачи предупредителни табели в магазините си, за да предупреди клиентите, че стоките са били намалени по размер, но са поскъпнали.
От другата страна на Ламанша имаше няколко опита на правителството да намали темпа на инфлацията в хранителните стоки чрез преговори с марките - с ограничен успех. По-нататъшните преговори трябва да приключат до края на този месец.
Решението на Carrefour засяга не само едноименната марка безалкохолни напитки на Pepsi, но и продукти като 7up, Cheetos и Lay's crisps.
Информационната агенция Ройтерс каза, че някои продукти вече не са достъпни за клиенти в Париж.
"Изобщо не ме изненадва. Мисля, че ще има още много продукти, на които цените
ще се увеличат многократно. Ние също може да помогнем, ако просто избягваме да ги купуваме“, каза купувачката Едит Карпентиер за бойкота.
PepsiCo, която повиши прогнозата си за печалбата си за 2023 г. три пъти, отговори:
"Ние обсъждаме с Carrefour от много месеци и ще продължим да работим добросъвестно, за да се опитаме да гарантираме, че нашите продукти са достъпни.“
Американската фирма предупреди все пак миналата година, че клиентите може да очакват да видят "умерени" увеличения на цените през 2024 г.