Дентална клиника, магазин за перилни и почистващи препарати и Държавната опера са сред отличниците в инициативата "Висящо кафе" в Пловдив, която още в началото излезе от ограничението на кафето. Месец след старта на благотворителната кампания обектите от Пловдив и областта, включили се в списъка във Фейсбук, вече са 21. Последните регистрирани в социалната мрежа дори предлагат "висящ софтуер". Компанията Microinvest дава възможност на клиентите си да подарят софтуерен продукт на училище, университет, социално заведение, болница или да помогнат на фирма от по-слабо развит икономически район да оптимизира своята дейност. 13 пловдивчани вече са получили безплатна пломба. "Събра се целият колектив на клиниката и всички седем лекари подариха по една пломба. Освен това един благодетел, пожелал анонимност, дари 300 лева. Чрез Фейсбук хората разбраха за предплатените пломби и се възползваха. Не върнахме нито един човек, който се обърна към нас", обясни пред "Марица" управителката на пловдивската дентална клиника "Амайа" д-р Елена Пенчева.
Специално за благотворителната инициатива пък в магазина за перилни и почистващи препарати "Фрешактив" са пуснали прах за пране без надценка. "Тъй като предлагаме сравнително скъпи стоки, решихме да продаваме този прах на цената, на която го зареждаме. Той е в по-малка опаковка от 300 грама и струва 78 стотинки. Вече имаме доста платени бройки от него, но по-малко потърсени. Затова казваме на продавачките по тяхно усмотрение да го предлагат на клиентите", каза управителят на търговския обект Василев.
Почти ежедневни са запитванията в Пловдивската опера както от търсещи, така и от желаещи да платят "висящ билет". "Дори вчера една жена взе четири билета и попита дали може да останат висящи", коментираха от касата на операта. Постоянни клиенти има и за "висяща супа". "Инициативата се развива. Всеки ден клиенти плащат по 2-3 супи. Дори и да няма предплатени в момента, когато някой попита, му даваме безплатно от заведението", обясни собственикът на супа-бара Здравко Акрабов. Няколко "висящи супи", кафета и едно парче пица са дадени на нуждаещи сe пловдивчани и в ресторант "Златната круша" в Рилон център.
Три кафета вече са платени в хранителния магазин на ул. "Тодор Александров". "До нас има пункт за вторични суровини и идват много бедни хора, които нямат възможност да си платят кафето. Влизат и питат за "висящи" храни и напитки. В същото време голяма част от шофьорите на автобуси искат да помогнат. В магазина предлагаме също кисело мляко, кашкавал и сирене и се надявам клиентите да предплатят и някои от тези продукти. Дай Боже, да има повече хора, които да се включат в инициативата", пожела си собственичката Христина Аргирова.
От две седмици със стикери на прозорците е и закусвалня "Тракийски катми" на ул. "Гладстон". "Все още при нас кампанията не е силно развита. Досега трима души са предплатили катми, но никой не е дошъл да пита за нещо платено. Има някакъв интерес, но е доста слаб. Все пак и нашите клиенти са обикновени хора с ограничени възможности. Кризата се отразява на всички. Много се надявам тази благотворителна кампания да се развие. Много ми харесва идеята. За съжаление обаче в България това ще се случи трудно", сподели собственикът Стефан Черковалиев.
Източник: в. "Марица" |