ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Истинската причина защо Черният петък се нарича "черен"
©
Череният петък се превърна в един от най-натоварените дни за пазаруване в годината. Веригите магазини традиционно спестяващи пари промоции с голямо разнообразие от стоки с опит да привлекат купувачите в магазините, като същевременно публикуват подобни оферти онлайн.

Мнозина смятат, че терминът Черен петък произлиза от концепцията, че фирмите работят на финансови загуби или са "на червено“. Това обаче е невярно.

По-точно обяснение на термина датира от началото на 60-те години на миналия век, когато полицейски служители във Филаделфия започнали да използват фразата "Черен петък“, за да опишат хаоса, който се получил, когато голям брой крайградски туристи дошли в града, за да започнат ваканционното си пазаруване и, през някои години посещавали съботния годишен футболен мач на армията и флота. Огромните тълпи създавали главоболие на полицията, която работила на по-дълги смени от обикновено, докато се справяха със задръствания, катастрофи, кражби от магазини и други проблеми.

В рамките на няколко години терминът Черен петък се вкоренил във Филаделфия. Градските търговци се опитали да придадат по-хубаво лице на деня, като го нарели "Великия петък“.

Фразата "Черен петък“, която означава положителен тласък в продажбите на дребно, не се разраства в цялата страна до края на 1980 г., когато търговците започват да разпространяват разказа за печалба от червено към черно. Черният петък беше описан като деня, в който магазините започнали да реализират печалба за годината и като най-големия ден за пазаруване в Съединените щати. Всъщност повечето магазини отбелязали най-големите си разпродажби в събота преди Коледа.

През последните години Черният петък бе последван от други празници за пазаруване, включително Small Business Saturday, който насърчава купувачите да посещават местните търговци на дребно, и Cyber ​​Monday, който насърчава пазаруването онлайн. Giving Tuesday също се появи, за да стимулира благотворителните дарения.

В исторически план Черният петък има още една конотация, която не е свързана с пазаруването. През 1869 г. финансистите от Уолстрийт Джей Гулд и Джим Фиск се опитали да овладеят националния пазар на злато на Нюйоркската златна борса, като изкупили колкото се може повече от благородния метал с намерението да изстрелят цените до небето. В петък, 24 септември, намесата на президента Юлисес С. Грант доведе до пропадането на плана им. Фондовият пазар моментално се срина, пращайки хиляди американци във фалит.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Любопитни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Войната вУкрайна
Зима 2024/2025 г.
Никулден 2024 година
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: