![](http://i.id24.bg/img/loader.gif)
ЗАРЕЖДАНЕ...
Измислиха нов трик - бъркат ни в джоба, без да увеличават цените! | ||||||
| ||||||
Самият термин "шринкфлация“ описва следното: Грамажът на даден продукт намалява, но цената му се запазва. Производителите се надяват, че потребителите ще продължат да купуват стоката, тъй като са свикнали с нея. Само че по-малко количество от даден продукт за същата цена означава, че продуктът е поскъпнал. С този термин най-лесно можем да опишем скритата инфлация – вместо повишение на цените на стоката, се намалява нейният грамаж или се променя качеството (продуктите се заместват с други, които са по-евтини). Така, официалната статистика не отчита поскъпване на продукта, но реално потребителят плаща повече за по-малко количество или по-лошо качество. Или и двете. Явлението "шринкфлация“ е много по-масово в страни като Щатите, където учените го наблюдават от години. Потребителите там подават сигнали за най-различни стоки, в които има промени в количеството. Експерти обясняват, че "шринкфлацията“ идва на вълни, като сегашната вълна е започнала миналата есен, когато потребители започват да сигнализират за десетки продукти. Във време на висока инфлация някои производители прилагат и трикове. За тях това е удобен инструмент, защото знаят, че ще забележим повишените цени, но в повечето случаи няма да обърнем внимание на намалените количества. Някои компании си служат и със следния трик. Правят по-малките нови опаковки по-цветни, може да сменят дори етикетите с по-ярки, само и само да привличат вниманието на купувачите. Има и друга опция – опаковките остават същите, грамажът се променя, но видът на продукта е една идея по-различен. Може да е променена само формата, например. И все пак, това явление все още не е масово у нас. Казват го и от Асоциация "Активни потребители“. Наблюдава се при единични продукти, но пък рискът остава и затова винаги можем да сигнализираме, когато забележим подобни промени. |
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (9856) | 56% | ![]() |
Не (5920) | 34% | ![]() |
Не мога да преценя (1789) | 10% | ![]() |
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg