ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Какво стои на пътя на летящата кола към масовата употреба? | ||||||
| ||||||
На теория тези "превозни средства на бъдещето" трябва да предлагат по-бърз и по-безопасен транспорт, тъй като не са възпрепятствани от инфраструктура и задръстванията. Въпреки че летящата кола все още е малко скъпа, признаването на Alef от FAA бележи повратна точка в бъдещето на въздушната мобилност. Но все още може да има много предизвикателства за решаване, преди летящите коли да станат реалност в целия свят. Основателите на Alef започват да работят върху концепцията още през 2015 г., а първият си прототип на летяща кола е от 2019 г.: модел A. Автомобил е капацитет за двама пътници и може да се похвали с пробег от 322 км и обхват на полета от 177 км. На пръв поглед превозното средство изглежда много като обикновен автомобил, няма да се нуждае от писта за излитане и дори се побира в традиционно място за паркиране. Компанията създател твърди, че технологията на автомобила му позволява да постигне вертикално излитане и да се трансформира в биплан по средата на полета, с врати, които се превръщат в крила. Калифорнийската компания се надява да започне производство през 2025 г. или началото на 2026 г., въпреки че превозните средства вече са налични за предварителна поръчка (цената в момента е 0 000). Моделът все пак е предназначен да бъде и кола, като превръщането на автомобила в безопасен за небето – лек и аеродинамичен – може всъщност да означава, че ще е по-малко безопасен за пътя. "Най-трудната част остава предаването: не знаем какво се случва, когато превозното средство се прехвърли от земята във въздуха", обяснява Джим Духовни, главен изпълнителен директор на Alef. Плановият доклад, публикуван от FAA за операциите с летящи автомобили повдига някои опасения, без да ги разглежда напълно: шум, замърсяване, сигурност, устойчивост, разходи. Кой ще кара тези летящи коли? Ще се нуждаят ли пътниците от лиценз? Как "вертипортовете" и превозните средства над главите на ниска надморска височина ще повлияят на живота в квартала? Коя юрисдикция ще носи отговорност за катастрофа във въздуха? Скоростта, с която ще се движат такива превозни средства, може да доведе до сблъсъци между коли или със сгради. Към днешна дата обаче няма разпоредби за планиране на траекторията на летящ автомобил. По отношение на проблема с шума също е сложен. Проектирането на летящи коли да бъдат изключително тихи е трудно, особено когато мащабните търговски операции могат да имат стотици излитания и кацания на всеки час. Електрическите витла и други конструктивни елементи за задвижване на летящи автомобили могат да намалят шумовото замърсяване и градоустройствените специалисти със сигурност трябва да вземат предвид нивото на децибели на местата за кацане, но може да са необходими строги правителствени разпоредби за контролиране на нивата на шума. Така все още има доста пречки, които стоят на пътя на летящата кола към масовото и потребление. Въпреки това учените работят усилено по разрешаването на тези проблеми и ерата и наближава. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
Ралица Паскалева: Предател си!
21:59 / 25.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Обявиха 1000 долара награда за намирането й!
08:27 / 25.11.2024
Нов хитов турски сериал завладява ефира
15:59 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5623) | 58% | |
Не (3103) | 32% | |
Не мога да преценя (907) | 9% |