Клиенти на мобилни оператори ще търпят огромни загуби заради обаждания от чатботове
Доклад на Juniper Research oт водещи експерти, оценяващи нововъзникващите комуникационни технологии, установи, че мобилните абонати ще загубят 58 милиарда долара заради измамни роботизирани обаждания в световен мащаб през 2023 г.. Това ще е с 5 милиарда повече, отколкото през 2022 г.
Софтуерът за автоматично набиране, който доставя предварително записани съобщения, е широко достъпен и се използва както от законни търговци, така и от измамници.
Много банки, институции, куриерски фирми, магазини използват този тип роботизирани обаждания. Въпреки че информират за актуализации на услуги и напомняния за клиентите, много често те се окачествяват като "неудобни" от клиентите. В много случаи тези обаждания са нежелани от получателя, а някои автоматични обаждания дори са незаконни, което излага на риск легитимността на услугата.
Според експерти по киберсигурност измманиците ще променят идентификацията на обаждащия се, за да представят фалшив бранд или услуга. Роботизираните обаждания се считат за незаконни, когато краен потребител се свърже от организация по причини, различни от популяризиране на техния бизнес.
Нелегалните автоматични обаждания работят, като предизвикват страх у крайния потребител, като го манипулират да сподели лична информация - данни за банкова сметка и пароли, които да се използват при измама със самоличности. Например измамниците могат да твърдят, че са застрахователна компания или събирач на дългове, и да заплашват крайния потребител с арест или глоби, ако не уредят дълговете си по телефона.
Kъм мoмeнтa Ceвepнa Aмepиĸa е нaй-зaceгнaтият peгиoн в cвeтa, нo cпopeд eĸcпepтитe тeпъpвa пpeдcтoи в Eвpoпa бpoят нa измaмнитe oбaждaния дa ce yвeличи.