ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Кой е създателят на магазините "Всичко за 1 лев"? | ||||||
| ||||||
Според Bloomberg състоянието на Яно е било около 1,9 милиарда долара към момента на смъртта си. Той започва с един магазин в Такамацу, Япония през 1991 г., а идеята му е революционна. Докато страната е изправена пред продължила десетилетия битка с дефлацията, предприемачът отговоря на нуждата на потребителите от достъпни продукти, без да прави компромис с качеството. Тази философия бързо спечели купувачите, превръщайки Daiso в гигант в търговията на дребно. С 4360 магазина в Япония и 990 в чужбина, той предлага всичко - от домакински стоки до канцеларски материали. Всички нейни продукти се продават за 100 йени (0,62 евро), като миналата година компанията реализира близо 4 милиарда долара продажби, индормира изданието "Money review". Историята на успеха на Хиротаке Яно обаче започва с провал. След като завършва университета "Чуо" в Токио през 1967 г., той поема управлението на фирмата за риболов на тъста си, която обаче фалира. През 1972 г. тръгва да обикаля из страната и продава различни продукти от задната част на камион. Оттогава му е и идеята да таксува с 100 йени за всичките си артикули. Една от причините е да не губи време да окачва етикети с цени на всеки артикул. Пет години по-късно той основава Daiso, което означава "Създаваме на нещо голямо“. И действително го прави. Японската икономика е в криза, заплатите на работниците са в застой. Потребителите търсят продукти, които да им излязат най- изгодно. Този бизнес модел стана популярен в много страни. Философията на тези магазини също намира почва в България - особено в началото на XXI в. В наши дни почти нищо в тези магазини не струва 1 лев, но и идеята е ясна. "Първият магазин за 100 йени отвори врати през 1991 г., няколко години след спукването на японския икономически балон, когато започна голяма промяна в японската потребителска култура.“ Самият Яно приписва успеха си на подходящата комбинация от продукти на Daiso, която продава висококачествени ежедневни артикули, заедно с по-странни парчета, всичко това за 100 йени. Служителите по снабдяването на неговата компания преговарят директно с производителите да поръчват големи количества на ниски цени. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Радина и Деян Донков отново заедно
12:08 / 01.12.2024
Димитър Маринов от филма за Гунди: До три години всичко ще се промени
12:19 / 30.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета