ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Кой е създателят на магазините "Всичко за 1 лев"?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 10:08 / 20.02.2024Коментари (0)14277
©
Хиротаке Яно, милиардерът, основател на японската дискаунт верига Daiso, почина на 80-годишна възраст. Създател на бизнес империя и също така те пионер на така наречения модел  "доларов магазин", който е известен в България като "магазин за 1 лев".

Според Bloomberg  състоянието на Яно е било около 1,9 милиарда долара към момента на смъртта си. Той започва с един магазин в Такамацу, Япония през 1991 г., а идеята му е революционна. Докато страната е изправена пред продължила десетилетия битка с дефлацията, предприемачът отговоря на нуждата на потребителите от достъпни продукти, без да прави компромис с качеството. Тази философия бързо спечели купувачите, превръщайки Daiso в гигант в търговията на дребно. С 4360 магазина в Япония и 990 в чужбина, той предлага всичко - от домакински стоки до канцеларски материали. Всички нейни продукти се продават за  100 йени (0,62 евро), като миналата година компанията реализира близо 4 милиарда долара продажби, индормира изданието "Money review".

Историята на успеха на Хиротаке Яно обаче започва с провал. След като завършва университета "Чуо" в Токио през 1967 г., той поема управлението на фирмата за риболов  на тъста си, която обаче фалира.

През 1972 г. тръгва да обикаля из страната и продава различни продукти от задната част на камион. Оттогава му е и идеята да таксува с 100 йени за всичките си артикули. Една от причините е да не губи време да окачва етикети с цени на всеки артикул. Пет години по-късно той основава Daiso, което означава "Създаваме на нещо голямо“.

И действително го прави. Японската икономика е в криза, заплатите на работниците са в застой. Потребителите търсят продукти, които да им излязат най- изгодно. Този бизнес модел стана популярен в много страни. Философията на тези магазини също намира почва в България - особено в началото на XXI в. В наши дни почти нищо в тези магазини не струва 1 лев, но и идеята е ясна.

"Първият магазин за 100 йени отвори врати през 1991 г., няколко години след спукването на японския икономически балон, когато започна голяма промяна в японската потребителска култура.“

Самият Яно приписва успеха си на подходящата комбинация от продукти на Daiso, която продава висококачествени ежедневни артикули, заедно с по-странни парчета, всичко това за 100 йени.

Служителите по снабдяването на неговата компания преговарят директно с производителите да поръчват големи количества на ниски цени.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Любопитни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Тя се завърна
Тя се завърна
16:52 / 27.11.2024
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
Борба за влияние в Близкия Изток
Зима 2024/2025 г.
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Напрежение след смъртта на бебе, издъхнало в линейка на път за болницата в Петрич! Бащата с шокиращ разказ за случилото се
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: