"Мерло" стана №1 сред младите вина в Брестник | ||||||
| ||||||
"Хубавото вино се прави от качествено грозде, грижовни стопани и задължително с много любов и търпение", обясни на екипа на "Новинар" бай Петко от Гълъбово. Той се появи изневиделица в разгара на тридневните празници на виното в пловдивското село Брестник. Почерпи всички желаещи със собствената си продукция - интересен купаж от "Каберне" и "Мерло", и се сля с останалите гости. Всички те се бяха събрали не само за да разберат кой ще грабне голямата награда, а и за да покажат своята продукция, да опитат от тази на съседа и просто да обсъдят последните събития. Бързо всички се обединиха около едно мнение - за истинския майстор има само две възможни оценки - шестица или двойка. Ако някой се съмнява, че виното му не заслужава отлична оценка, то той просто не си позволява лукса да го извади на бял свят. "Мерло", произведено от Петко Апостолов от с. Брестник, Пловдивско, стана най-доброто младо вино в региона за 2007 година. Това отсъди авторитетното жури на фестивала "Дионисиеви дни", който се проведе за четвърти път. Първите три издания в Марково, Брестовица и Първенец минаха също с много голям успех. Тазгодишният победител се справи с лютата конкуренция на 50 производители от реномирания регион, между които бе и собственият му внук - също Петко Апостолов. И той се представи с "Мерло", но остана на престижното трето място. Втори бе класиран Иван Варадинов от Брестовица с "Каберне". Основната част от фестивала се проведе на площада пред кметството, където бяха и щандовете на винопроизводителите. Наред с традиционните скари с кебапчета и кюфтета, организаторите бяха осигурили и оркестър с народна музика. Още на влизане в Брестник се натъкнахме на весела компания от 5-6 мъже, които се бяха събрали на раздумка около 8-литрово бидонче с червено вино. Сякаш за да покажат, че празник може да се получи и пред гаража, стига компанията да е приятна, а новата продукция в бъчвите - с типичното за тези места високо качество. На площада хората масово опитват и сравняват наливните вина. Намиращата се в съседство изба Todoroff предлага наред с престижните си бутилирани вина и 5-литрови бидончета с "Мерло" и "Мавруд" на приятелската цена от 13 лева. Заедно с внушителното количество вино щандът на винзавода в Първенец хваща окото и с 3 екзотични вида ракия - крушова, ябълкова и дюлева. Интересното тук е, че и в трите има по един истински цял плод. "За цената от 19,50 лв. това си е направо подарък", обясняват производителите. Бутилките се внасят от Италия, а за да узрее плодът вътре в тях, се използва прецизна технология. Интересното при тези ракии е, че те могат да бъдат използвани за многократна употреба - след като се изпие течността, може да се напълват отново, а плодовете се запазват в продължение на години. На съседния щанд "Пълден" Перущица конкурира с ароматно "Мерло" по 2,50 за литър. Срещу 6,90 се продава един от специалитетите - Вино от Брестник, което е в елегантни бутилки и стилен етикет. За колекционерите производителят препоръчва специални бутилки "Мавруд", "Мерло" и "Каберне", всички реколта 1996 г. и запечатани с восък. Цената не надхвърля 7,50 лева, което гарантира сериозен интерес. Четвъртото издание на "Дионисиеви дни" изпълни успешно още една много важна мисия - допринесе за създаването на силна традиция. Оттук до световната слава, каквато има например френското божоле, пътят е открит. А за познавачите не е тайна, че българското младо вино не само не отстъпва на произвежданото край бреговете на река Сона, а направо го бие по ред показатели. Остава само да получи легитимност. Източник: в. Новинар |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!