ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Морфов възкреси “Доорс” и “Нирвана” | ||||||
| ||||||
Александър Морфов най-после води в родината две от култовите си руски постановки. Феновете и опонентите на прочутия режисьор, който разби на пух и прах мита за изгубеното поколение и въпреки това остава сърдит млад човек, ще гледат "Ваал" и "Сън в лятна нощ". Заглавията, разбунили Санкт Петербург, са от афиша на театър "Вера Комисаржевская". Неслучайно критиците в града на Нева сравняват българина с Питър Брук. Гастролът е в София, Варна, Бургас и Пловдив. Цената му е много висока, а очарователната Маргарита Димитрова, първата дама на "Аполония", заела се с тежкия ангажимент, дори не смее да направи финалната сметка за предстоящите харчове. Най-страховитият разход вероятно ще бъде около озвучаването на "Ваал" - грандиозна рок опера, спечелила вече аплаузите на кажи-речи цяла Европа. Вчера в Народния, където Сашо все така е режисьор №1, проф. Васил Стефанов, лидер на първата ни трупа, коментира, че държавата поне засега не желае да има нещо общо с проекта. Билетите струват между 10 и 30 лв. По интернет (eventim.bg) ще се продават от 1 юни, а в касите - от 15 юни. Има и субтитри на български. Столичната публика ще види "Сън в лятна нощ" на 4 и 5 юли в Народния, във Варна го гледат на 9 юли, в Античния в Града на тепетата - на 15-и. "Ваал" е на 6 и 7 юли в Армията, на 11 юли във Варна, на 13-и в Бургас. "Ваал" е от най-скандалните спектакли на Морфов в Санкт Петербург. Това е мюзикълът на мъртвите рок гении. След първите представления зрителите в аристократичния мегаполис се разделят на две - едните тържествуват, другите си излизат преди края. Защото главният герой е кабаретна звезда в Берлин от 20-те години, но не издържа на славата. Докато се стоварва от върха, се отдава на алкохола, наркотиците, разюздаността, хомосексуализма и всичко останало. Морфов обаче отрича неговата философия - изкуството не черпи вдъхновение от страданието на хората. Така режисьорът оглежда в образа съдбата на рок звездите на XX век, повечето от които напуснаха грешния ни свят след свръхдози и самоубийства. Без да е посветен конкретно на тях, спектакълът е за Джими Хендрикс, Дженис Джоплин, Кърт Кобейн. На сцената звучи единствено авторско парче. Другите са на мъртвите класици като "Нирвана" и "Доорс". Кънти и музиката на емблематичния за Санкт Петербург Майк Науменко от група "Зоопарк", който също cе унищожава с водка и кокаин. "Ваал" е първата пиеса на 21-годишния Бертолт Брехт. Антисоциалното поведение, изяждането и самоизяждането са проблеми на днешните звезди от шоубизнеса. Започнах да правя представлението в период, в който всичко ми беше дошло до гуша - чувствах се изморен и отвратен от театралната казионност, даденост, сцена. По време на репетициите го докарахме на джем сешън. Докато свирeхме, се случваха сюжетите вътре. Главният герой винаги е свободен да измисля текстове, а другите да импровизират. Моята дума си остава като на главен редактор, но се опитвам да възбуждам трупата в креативност. По едно време се чудех дали представлението няма да се превърне в подобие на спектакъл, в който се имитира. Но актьорите са много истински: те не играят, те живеят", коментира Морфов. Големият ас във "Ваал" е Александър Барман. Понякога той и аверите му от "Вера Комисаржевская" свирят по клубове, за да видят как са в сравнение с професионалистите. "Не отстъпваме. Често представленията преминават в джем сешън - публиката не пуска актьорите, а и те се палят и не можеш да ги свалиш от сцената." Самият той хваща банджото само на премиерата и веднъж в Словения. "Сън в лятна нощ" е в познатата в България естетика, но не е представлението, което Морфов прави в Народния преди години. Има някои цитати - за удоволствие на приятелите. Но акцентът е много повече върху любовната история. "Обикновено тя е в комедийно-пародиен аспект, а ние се опитваме да проникнем в драматизма. Не искаме на всяка цена да разсмиваме зрителите - има много сълзи и трагика в усилията на нещастните млади хора да получат своята любов", каза режисьорът. Той се притеснявал дали руските актьори ще достигнат класата на страхотната група тук начело с Кръстю Лафазанов и Христо Мутафчиев, но сега смята, че и петербургските артисти не падат по-долу. "Тук има доста критика, която не ме обича, и ще се опита да се поупражнява на мой гръб. Но за мен по-важно е да спечеля публиката. Страшно много хора ще дойдат с очаквания, които би трябвало да задоволя. Ако могат да почувстват таланта на хората, ще е най-доброто. В крайна сметка това е театър - не е нещо невиждано. Не съм променил изкуството, нито пък съм направил чудовищни неща", казва Сашо. Източник: в. "Стандарт" |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Радина и Деян Донков отново заедно
12:08 / 01.12.2024
Димитър Маринов от филма за Гунди: До три години всичко ще се промени
12:19 / 30.11.2024
Пиле няма да може да прехвръкне в тази част на Пловдив
16:56 / 30.11.2024
Роден е на днешния ден през 1979 г., наскоро призна за голям порок
16:44 / 30.11.2024
Някои от най-трудните думи за писане в българския език
10:39 / 01.12.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета