Може ли безпилотните коли на "Тесла" да бъдат първият генерален изкуствен интелект?
Илон Мъск умее чрез едно изказване да преобърне дадено събитие, което в лингвистиката се нарича преформативен акт. Дали е сигурен, че автомобилите “Tesla" сами ще могат да “воят" своите пасажери и това ще стане до края на година, не може да се гарантира, но той има такова намерение, с което отново може да изпревари всички тенденции, защото "Tesla" поизгуби малко лидерството като разработка на концепцията за електрически автомобили. Това каза в предаването "Сценарий от бъдещето“ на Радио "Фокус“ с водещ Ива Дойчинова футурологът доц. д-р Мариана Тодорова.
Той търси конкурентното предимство не просто на електрически автомобил, който ще бъде най-изгоден и с изключителен дизайн, но на безпилотен автомобил Важно е да кажем, че има разработени 5 степенни нива на автономност за безпилотните коли. И досега имаше такива, но те не бяха толкова безопасни. И с "Google", и "Tesla" имаше инциденти.
По думите и сега благодарение на достиженията на ChatGPT-4 възможността всеки изкуствен интелект да бъде обучен на карти, на пресечен терен и да преработва бързо тази информация дава допълнителна тежест и сила за развитие на самоуправляващите се коли. Затова Мъск бърза да каже, че може да се окаже, че безпилотните автомобили могат да са първите, които ще се доближат до генералния изкуствения интелект, защото те са поставени в една непрекъснато променяща се среда.
Според доц. д-р Тодорова вероятно Мъск прави сравнението с живия живот, с това, че изкуствения интелект ще изгради рефлекс да “реагира"ситуационно и това е мостът към този генерален изкуствен интелект, който взима решението, а не просто следва някакви модели и следва статистиката.