Не искаш Facebook и Instagram с реклами: Ще си плащаш

Автор: Петя Кузева
Коментари (1)
19:04 / 04.10.2023
2550
Компанията Meta обмисля да въведе месечна такса от 13 евро за потребители от ЕС, които вече не искат да виждат реклами във Facebook и Instagram, според доклад, получен от Wall Street Journal и цитиран от Reuters в понеделник. Документът си позовава на източници, близки до дискусиите.  

Meta, която е собственик на "Фейсбук" (Facebook) и "Инстаграм" (Instagram), проучва възможностите за въвеждане на абонамент за двете социалните мрежи за потребителите си в Европа. Американският социален медиен гигант обмисля план, който може да накара потребителите в Европейския съюз да плащат до 13 евро за достъп до версии без реклами на Instagram или Facebook.

Тези, които не искат да платят тези пари, са принудени да приемат персонализирани реклами за безплатните версии. Планът е да се въведат две различни такси в зависимост от устройството, от което се осъществява достъп до платформите.

По този начин Meta ще таксува приблизително 10 евро на месец за акаунт във Facebook или Instagram, достъпен от десктоп, и приблизително 6 евро за всеки допълнителен свързан акаунт. На мобилни устройства цената за един акаунт ще достигне около 13 евро, тъй като Meta ще вземе предвид таксите, начислявани от магазините за приложения на Apple и Google, според WSJ.

По-рано тази година Meta беше глобена с 390 милиона евро от ирландския комисар по поверителността на данните и й беше казано, че не може да използва така нареченото "договорно" правно основание, за да изпраща на потребителите реклами въз основа на тяхната онлайн активност.

По-късно представители на компанията казаха, че планира да поиска съгласие от потребители в ЕС, преди да позволи на компаниите да се насочат към тях, за да изпълни редица регулаторни изисквания, наложени от европейските власти.

Сега Meta уведоми европейските регулатори, че се надява да пусне плана без реклами, който нарича Абонамент без реклами или SNA, през следващите месеци за потребители в Европа, се казва в доклада. Говорител на Meta каза пред WSJ, че компанията вярва в "безплатни услуги, които се поддържат от персонализирани реклами", но проучва "опции, за да гарантира, че отговаряме на променящите се регулаторни изисквания".

Виж коментарите (1)
Още новини от Любопитни новини:
Ендокринолог: Дългият сън в детската градина води до ранно затлъс...
Биляна Йотовска се похвали с важен момент в образованието на дъще...
Маги Сидерова се отправи към екзотичен остров с любимия
Д-р Ива Гаврилова: Тенът не е на мода
Адвокат от Пловдив: Анализите му са на ниво 5-6 клас от Спортното...
Рафи Бохосян за баща си: Отне ми време да разбера, че тази болка ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).