"Нетфликс" с нов ход заради критики на потребителите
Netflix промени начина, по който измерва гледанията на своето съдържание – ход, който според стрийминг компанията ще даде повече яснота що се отнася до оценяване популярността на съдържанието в платформата ѝ, пише Wall Street Journal.
От вчера Netflix подрежда заглавията по общ брой изгледани часове, разкри компанията. По-рано Netflix измерваше гледанията на база на броя на абонатите, които са гледали поне две минути от дадено шоу – подход, който според критиците поставя твърде ниска летва за измерване популярността на дадена програма.
Освен това стрийминг услугата заяви, че всяка седмица ще разкрива данни за гледаемостта. Подобна информация преди се предлагаше предимно в тримесечните отчети на Netflix.
Промените са направени в отговор на критиките, че услугата не е достатъчно прозрачна към клиентите, инвеститорите и собствените си продуценти, що се отнася до представянето на информация за гледанията. Netflix често е споделяла, че тъй като не продава реклами, които да се излъчват с филмите и сериалите, не е нужно да се ангажира с традиционните стандартни метрики, използвани в телевизията.
Докато стрийминг пейзажът става все по-пренаселен, Netflix се конкурира за зрителите и създателите на съдържание с финансово подготвени конкуренти като Walt Disney, Apple и Amazon.com.
Netflix обяви, че между 8 и 14 ноември най-гледаният филм в платформата ѝ е бил "Red Notice", в който участват Дуейн Джонсън, Гал Гадот и Райън Рейнолдс. Продукцията е гледана общо 148,7 млн. часа от петък, когато беше пусната в стрийминг услугата. Най-популярният сериал за миналата седмица е “Narcos: Mexico" с 50,3 млн. изгледани часа, разкри Netflix.
В публикация в блога на компанията, в която вицепрезидентът по стратегията за съдържанието Пабло Перес де Росо обявява промените, се намеква, че Netflix е била обект на критики заради начините си на измерване.
По думите на Перес де Росо през годините компанията е получила много негативна обратна връзка, ето защо през лятото е решила да направи промени.
Netflix е съобщила миналия месец новината в писмото си до акционерите с отчета третото тримесечие. В текста се посочва, че "измерването на ангажираността в брой изгледани часове е доста по-добър индикатор за общия успех на заглавията и удовлетвореността на потребителите“, пише Инвестор.
Класацията ще се появява и в основната страница на Netflix – ход, който компанията се надява, че ще послужи като допълнителна форма на реклама. Това, което новата метрика няма да включва, е колко абонати са гледали конкретно заглавие.