Нов знак ще отличава гумите, подходящи за сняг и лед

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
16:01
1637
Планинска снежинка с три върха (3PMSF) е знак за постижение от 1999 година. Гумите, носещи символа, гарантират изкарани успешно тестовете за ускорение върху средно утъпкан сняг. Гумата 3PMSF постига 110 процента от сцеплението на референтна всесезонна гума.

Сега върху гумите се въвежда нов символ, чиято цел е да покаже, че те осигуряват отлично сцепление не само върпу сняг, но и върху лед. Новата оценка, одобрена от техническия комитет към Международната организация за стандартизация (ISO), означава, че зимните гуми вече имат международно одобрен тест за сцепление върху заледени повърхности по отношение на спирането.

За маниаците, стандартизацията може да бъде намерена в ISO под номер 19447:2021, пише automedia. Този стандарт за тестване, одобрен през 2021 година, позволява на зимни гуми с индекс на сцепление на лед от 1,18 или по-висок – т.е. с 18 процента повече сцепление от еталонната гума,  да заслужи илюстрация на леден планински връх.

Засега тази нова емблема да се появява само на страничната стена на най-новото поколение Nokian Hakkapeliitta 10 с шипове и Hakkapeliitta R5s без шипове. Уес Болинг от Nokian казва, че са използвали различни автомобили с предно задвижване по време на този специфичен тест, включително Volkswagen Golf. Каучукът и смолите в тези специфични гуми с оценка за лед се държат по-добре при изключително ниски температури. Очаква се тази пиктограма да започне да се появява на продукти, тъй като компаниите пускат нови и актуализирани варианти.

Методът на теста е лесен. Трябва да се проведе върху плоска повърхност от полиран лед, който е бил напоен с вода най-малко един час преди първия от трите проби на спирачките. След това ледената повърхност се подготвя предварително с тестово превозно. Предварителната подготовка се измерва със стандартизирани референтни всесезонни гуми (P225/60R-16 97S, както е дефинирано в ASTM F2493), за да се гарантира, че повърхността е правилно подготвена. Така ефективно се задава целта, спрямо която ще се сравняват зимните гуми.

По време на теста не може да вали сняг или дъжд, избягването на пряка слънчева светлина е оптимално по очевидни причини, а ветровито време трябва да се счита за неблагоприятно условие. Температурата на въздуха, която се измерва на около метър от повърхността, трябва да бъде между минус 27 и плюс 7 градуса по Целзий. Температурата на ледена повърхност трябва да е между минус 27 и минус 9 градуса по Целзий.

 

Тестовото превозно средство трябва да бъде лек автомобил с ABS, който може да приеме различни размери гуми. Не се допуска баласт или допълнителна тежест, специално позиционирана за увеличаване на натоварването на гумите. Преди това гумите трябва да бъдат карани най-малко 100 километра по суха настилка, после напълно почистени от сняг и мръсотия. Тестът се прави при скорости от 20 до 25 километра  час с минимум девет опита. Най-високата и най-ниската стойност се премахват.

Виж коментарите (0)

Още по темата (571):
19.01.2025 Президентът Радев се обяви "За" развитието на ски спорта
19.01.2025 Meteo Bulgaria с прогноза до края на януари
19.01.2025 Техники за безопасно размразяване на заледените стъкла на колата
19.01.2025 Как най-лесно да размразим ключалката на колата, лесни трикове
19.01.2025 Времето в днешния януарски ден ще ни изненада
19.01.2025 През 1947г. е измерена най-ниската температура в България от – 38,3°C
Още новини от Любопитни новини:
Папи Ханс на косъм от смъртта
Meteo Bulgaria с прогноза до края на януари
Оперираха Гатьо в пловдивска болница
Ако дома ви ухае приятно, шансът за "извънредни командировки" на ...
На 25 януари след 385 години ще видим рядко астрономическо явлени...
Весела Бабинова: Лекарите ми казаха, че имам 5-процентен шанс да ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).