На автосалона в Детройт, който се открива на 14 януари, "Волво" ще изненада феновете си с нов концепткар. Студията се казва C30 и както е видно и от името й ще е най-малкият представител в моделната гама на шведската компания. Двувратият кросоувър влиза в серийно производство още есента.
В дизайна на подобни автомобили - разкриващ общи черти със спортните купета, комбитата и малките градските коли, "Волво" определено имат опит.
От компанията признават, че са използвали за вдъхновение своя класически модел от 70-те години P1800 ES, както и студията си SSC от 2001-ва.
С динамичния външен вид, четирите индивидуални седалки и минималния обем на багажника, с този модел "Волво" явно не се цели към обичайните си клиенти.
Студията определено е свежа и интересна, но в никакъв случай няма бъде логичния избор на петчленно семейство например.
Като хвърлите един поглед към 19-цоловите джанти (за които всъщност едва ли е необходимо човек да се оглежда твърде много, те и сами се набиват на очи) и видите какво ще се крие под капака, става лесно разбираемо защо главата на въпросната фамилия ще трябва да сухо преглътне и да си избере някои от другите модели на шведите.
Най-малкото S40 е с цели 230 мм по-дълъг от C30...
Ако обаче сам сте си господар и не ви е страх от едно солидно стадо коне - а именно 260 (всичките налични при 5500 об/мин.), очевидно няма защо да търсите повече. Само за сведение максималния въртящ момент на 5-цилиндровия 2,4-литров двигател възлиза на 350 Нм. при скромните 2100 об/мин.
Проблеми може да имате - само донякъде - със скоростта. Достойно за съжаление, но факт: тя е "в
ързана".
Добрата новина е, че електронният ограничител сработва на приличните 250 км/ч, а първите 100 от тях се постигат точно за 6 сек. Шест на брой са и предавките на механичната скоростна кутия.
Спирачките са "Brembo", дисковете както отпред, така и отзад са 330-милиметрови, разбира се, вентилирани.
Интериорът е в познатия изчистен вид, като сигурно е обаче, че нищо няма да ви липсва. Най-малкото не и качествен звук - в случая не от изпускателната система, а от 10-та тонколони ("Dynaudio"), свързани към 650-ватовия усилвател на CD-плеъра ("Alpine")...
Ако вече сте нетърпеливи, ще се наложи да почакате още малко - през септември на автосалона в Париж ще бъде показан и серийният вариант на С30, а от началото на 2007 г. започват продажбите на световните пазари. Информацията е на Нетинфо.