ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Павел Веснаков: Българското кино няма никакъв облик в съвременния свят | ||||||
| ||||||
"Моят път в киното започна в края на 90-те години, когато бях дете на 12-13 години, и си спомням много добре как бях обладан обсесивно от Куентин Тарантино, Дейвид Финчър с "Боен клуб“ (Fight Club) – класически път, откъдето всеки тийнейджър би стартирал. И постепенно в 12-ти клас съвсем случайно попаднах на филма "Слон“ (Elephant) на Гюс ван Сант, и изведнъж някак си все едно пред мен се откри нов свят – ритъмът е съвсем различен, темите, които разказва, са много близки до това, което аз преживявах. Виждаш, че може твоят личен свят, твоят живот може да бъде разказан на голям екран. И някак си от този момент нататък комерсиалното кино и артхаус киното винаги са вървели паралелно за мен Като по едно и също време мога да кажа, че бях еднакво повлиян от М. Найт Шамалан със "Селото“ (The Village) – невероятно красив филм, като по същото време гледах Сергей Параджанов,“ разказа той, като за него е категорично невъзможно да има разделение, не могат да се съпоставят и да се състезават един с друг комерсиалното кино и артхаус киното – това са две отделни неща, всяко ценно само по себе си. Според Павел Веснаков е изключително важно и неизбежно всеки един творец, независимо от сферата му на изява, много да е чел, гледал, да е преживял много неща. "Ако искаш да пишеш книги, да рисуваш, да снимаш филми – това е много сложна материя, която изисква много културни натрупвания. За да се случи такова нещо, като гения Андрей Тарковски, това е един дълъг път, който тръгва едно-две поколения назад в семейството му, средата, в която е израснал, начина, по който е възпитан,“ обясни той и допълни, че всеки автор е длъжен да има отговорност към това, което прави и предлага на масовата публика: "Първоначално беше като интуиция, но след това някак си се превърна като правило за мен да се опитвам всеки проект да е много конкретно изграден като стил и като естетика,“ обясни още той. Павел Веснаков бе категоричен, че много трудно се задвижва колелото на филмопроизводство в България и че се влачат комплекси и проблеми още от 90-те години, като според него трябва да минат поне още 10-15 години, да се сменят още няколко поколения, за да може родната индустрия да стъпи на крака и да бъде качествено сравнима със световното кино. "Българското кино няма никакъв облик в съвременния кино свят, много далече сме от реалността, от истината, така глобално погледнато. Ние сме кинематография, в която повечето автори са сами за себе си оставени да се оправят. Имаме трудности с това да се изградим като общност от творци. Има много токсична среда в България, най-вече защото има много малко възможности за реализация на филми. Ако произвеждахме по 30-40 филма, и както и комерсиалното, и артхаус киното си съществуват спокойно едно с друго, нямаше изобщо да водим тоя разговор в момента.“ Имаме нужда като общество от социални драми, като филма "Уроци по немски“, които са много добре приети и на световно ниво. Филмът тръгва сега по екраните в широко разпространение след забавяне от близо 4 години. "Историята със забавянето започва още с неговата реализация и заснемането му, което също се забави с пет години. Редица причини има замесени в това нещо и когато едно колело се завърти по този начин, много трудно може човек да влезе обратно в ритъм и да навакса.“ Вторият сезон на сериала с криминални мотиви "Дяволското гърло“ трябва да излезе в края на февруари, разказа още Павел Веснаков, като сподели, че това е проект, в който е вложено огромно усилие. Сюжетът му се върти около издирването на сериен убиец в най-класическата му форма. "Това е един сериал, който е изцяло жанров и много интересен за реализация – много сложен, изключително труден за правене, за случване. Голям пламък гореше в реализацията му, защото за да се случи, се изискват жертви от всички. Това е сериал, който концептуално е в диаметрално различно посока от филма "Уроци по немски“,“ обясни още режисьорът. Павел Веснаков сподели още за проекта, по който работи в момента, че има научно-фантастични елементи в своя генезис и е една амалгама от нехарактерни неща за българската кинематография. "Разработвам проект за игрален филм, който всъщност е силно вдъхновен от Майк Фланаган, който според мен успява да миксне двете неща: в чисто жанрова форма да разказва по много авторски и кинематографичен начин с похвати, които не се присъщи на мейнстрийм киното.“ |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Радина и Деян Донков отново заедно
12:08 / 01.12.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Димитър Маринов от филма за Гунди: До три години всичко ще се промени
12:19 / 30.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета