ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Пет мита за газовите уредби | ||||||
| ||||||
Мит 1: АГУ увеличава живота на двигателя В някои отношения това не е мит, разбира се. Заради по-чистото изгаряне петролният газ е благоприятен за цилиндрово-буталната група в двигателя. Но за сметка на това е по-вреден за изпускателните клапани. За да има двигателят дълъг живот, газовото оборудване се нуждае от прецизна настройка и от редовно обслужване - нещо, което много български собственици на автомобили с АГУ не подозират, или от което не се интересуват. Газовата уредба е най-подходяща за коли, чиито двигатели разполагат с хидроповдигачи на клапаните. Когато те липсват, се налага редовно да се прави реглаж на клапаните - всъщност дори по-често, отколкото пише в упътването на автомобила. Мит 2: На газ минавате повече километри Това е напълно погрешно, но въпреки това устойчиво вкоренено у мнозина убеждение: че с 40-литрова газова бутилка може да се измине по-голямо разстояние, отколкото с 40-литров резервоар бензин. Това е невъзможно по две причини. Първо, заради по-ниската енергийна стойност на газа разходът с него е малко по-голям от този на бензин. И второ, газовите бутилки не могат да се пълнят догоре от съображения за безопасност - в различните държави по правило се оставят 10 до 18% празни. Тоест в 40-литрова бутилка можете да заредите не повече от 36 литра газ, и това е фиксирано в контролните системи на уредбата. Мит 3: На всеки автомобил може да се сложи газ Според популярна в нашия форум шега, българският гений може да сложи газова уредба и на Tesla. Въпросът е не дали технически е възможно, а дали изобщо има някакъв смисъл. Има много случаи, в които прибягването до АГУ е безсмислено, трудно или направо невъзможно: - при най-компактните автомобили. Там липсва място за газовата бутилка, а и разходът така или иначе е малък, икономията от газа ще е нищожна. - при дизеловите автомобили. Тук монтирането на уредбата е доста сложно технически, а и за запалването така или иначе е нужен малко дизел, така че икономията е незначителна. - при комби и SUV автомобилите монтирането на бутилката обикновено отнема част от товарното пространство, заради което се предполага, че сте си ги купили. - при новите автомобили монтирането на газова уредба автоматично анулира гаранцията на двигателя, електрическата система и, в някои случаи, дори на целия автомобил. Мит 4: Щом имате АГУ, не ви трябва бензин Разбира се, в това могат да вярват само хора, които не ползвали газова уредба. Собствениците добре знаят, че дори най-съвременните АГУ имат нужда двигателят да се стартира на бензин и да се загрее до работна температура, преди да го заменят с газ. Ако пътувате рядко и на къси разстояния, от газовата уредба изобщо няма никакъв смисъл - през повечето време така или иначе ще карате на бензин. Мит 5: Монтираш, качваш се и караш Както вече споменахме, немалко българи смятат, че монтирането на газовата уредба е еднократен акт, след което им остава само периодично да зареждат бутилката. Но всъщност не е така - и АГУ, както и почти всичко друго в автомобила, се нуждае от редовно техническо обслужване, пише AutoMedia.bg. Максимум на 10,000 километра трябва да се отбиете при "газовите" майстори за реглаж и подмяна на филтри. Пренебрегването на това изискване води до все по-влошена работа на двигателя и, в крайна сметка, до бракуването му. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета