Музиката е съвършенство от мелодия, хармония и ритъм. Това съвършенство прави една композиция съдържателна. Това сподели пред екип на Plovdiv24.bg пловдивският композитор и виртуозен пианист Стоиц Гъдев. Той сам нарича себе си “адвокат на музиката", защото иска всичко в нея да е перфектно.
Смята, че днес малко се обръща внимание на съдържанието на музиката, в нея често няма мелодия, няма полифония, няма съвършенство. Въпреки всичко това, хората не бива да се съдят. Всеки сам определя каква музика да слуша според страстите и емоциите си. Всеки слуша, каквото му харесва. Критерият за това дали една музика е хубава е времето.
В композициите си Стоиц Гъдев влага душа и перфекционизъм. Той има собствен разпознаваем стил. Създава шедьоври, които се харесват, особено извън пределите на страната. Хиляди слушат композициите на пловдивския маестро през чуждите интернет платформи.
Парадоксално и съвсем по български, радиата у нас нямат подходящ формат за неговата музика. Това обяснили преди години продуцентите на известно българско радио по повод песента “Веднъж", написана от Стоиц за големия Васил Найденов.
Маестро Гъдев има написани над 400 композиции, някои от тях са поръчани извън България.
Голяма част от своите композиции той е събрал в 3 нотни книги с клавирна музика, за да остане за поколенията. Защото смята, че напразно е живял, ако не остави дълбока следа след себе си.
Като музикант е работил на четири континента и може да изсвири на пиано всичко. Но от няколко години усилено твори собствена музика.
Стоиц Гъдев е роден в град Пловдив. Потомствен музикант е. Започва да учи пиано на 4 години. Най-голяма заслуга за музикалното му образование и култура изиграва неговият баща Иван Гъдев – изключителен музикант и пианист, който показва на Стоиц основите на класическата музика и джаз стандарти. Стоиц започва да работи като пианист от ранните си младежки години, като натрупва богат опит като изпълнител.
Свири с едни от най-добрите музиканти в България. По-късно започва да свири в реномирани клубове и хотелски вериги в Европа, Азия и Африка, като на повечето от тези места го назначават след като печели конкурси. Има издадени 15 албума с авторска музика. Сам аранжира и записва произведенията си. В продължение на 25 години работи и като студиен музикант. Пише предимно инструментали - съвременна класика за пиано и поп музика.
Рамките на академичността в музиката са му тесни и затова предпочита сам да открива закономерностите в композицията. Музиката му е в характерен стил, в който реално не може да се отреди доминираща роля на нито един жанр.. . .
"Споделих това чудо – музиката на Стоиц, с мой приятел, професор по хармония в Кралската Музикална Академия. Резултатът беше изключително вълнуващ – оказа се, че авторът е създал нови, непознати до сега хармонични ходове, които би трябвало задълбочено да се изследват и да се преподават в музикалните академии“.
Цитатът е от рецензията на музиканта Александър Александров от група “Стил“ - ярък представител на българския шоубизнес.
В момента пловдивският композитор Стоиц Гъдев подготвя отдавна планирани самостоятелни авторски концерти, дълго отлагани заради пандемията. Смята да излезе на голямата сцена сам, без поддържащи музиканти. Това е изключително трудно и малцина биха се осмелили да го направят. Разполагаш с един инструмент и две ръце, без плейбеци, сингбеци и мидита. Всичко се случва в реално време.
Стоиц Гъдев ще направи две предпремиери в родния Пловдив, преди големия концерт. Първата ще бъде през октомври в малкото “Полинеро“ в "Капана".