ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Полезни съвети при пътуване: Ако куфарът ни го няма или е повреден, какво да направим? | ||||||
| ||||||
Какво да направите още на летището Куфарът ви го няма или забележите, че е повреден? Необходимо е да попълните специален протокол, където да опишете конкретния проблем. Ще трябва да можете да докажете какво точно сте опаковали и каква е цената му, ако багажът ви липсва. Практиката сочи, че рядко се пазят касови бележки за принадлежности, закупени преди години, но ако се налага да пренесете вещ със сантиментална стойност за Вас, е разумно да разполагате с доказателства за стойността й или да я опаковате в ръчния си багаж.Да предвидите списък с вещите, които опаковате за път, е едно от решенията, с които можете да се подсигурите. Липсват ви вещи от първа необходимост? С това неудобство се среща потребителка, която каца за ски ваканция в Швейцария, а багажът липсва. Оказва се, че куфарът не е изгубен, но от авиокомпанията й го доставят към края на престоя. Междувременно потребителката е попълнила формуляр за изгубен багаж. Информират я, че куфарът няма да бъде върнат веднага и я съветват да се снабди за сметка на търговеца с вещи от първа необходимост дотогава. В неприятна ситуация като тази пътниците трябва да знаят, че това решение наистина им се полага. Разходите обаче трябва да бъдат в разумни граници. Авиопревозвачът може да сметне подобни покупки за необосновани, ако са направени в деня, когато багажът е върнат. В такъв спор с авиокомпанията се оказва и потребителката с помрачената ски ваканция. Тя настоява, че голяма част от престоя е минала под знака на липсващите вещи, а авиокомпанията отказва да покрие разходите за покупки, съвпаднали с връщането им при собственичката. Потребителката се свързва с нас за съдействие. По случая работим с колегите в Австрия, които се заемат с трудни преговори с търговеца. Издействат две възможности: пътничката да предостави на авиокомпанията покупките си на стойност от около 1 500 евро, и да получи сумата за тях, илида приеме допълнителна сума към вече получена компенсация, като задържи покупките си. Потребителката избира първото. Не без административни затруднения, изискващи координация на ЕПЦ Австрия с митниците, потребителката все пак успява да върне пратката при авиокомпанията, откъдето изпълняват поетия ангажимент. Загубен или забравен багаж: кога и колко? Препоръчваме да не губите време. Незабавно се обърнете към гише "Рекламация на багажи“, още докато сте на летището. В срок от 7 дни след това подайте жалба до авиокомпанията. Ако до 21 дни куфарът не бъде намерен, трябва да се подаде нова жалба, защото след този срок той минава в графа "загубен“ и потребителите могат да поискат компенсация съгласно Монреалската конвенция. Актуалният таван в компенсациите, който тя предвижда, е 1 288 специални права на тираж (SDR), или около 1 600 евро. За дефект в куфара, проявил се преди да се качите на борда, авиокомпанията не носи отговорност. Добър навик е преди всяко пътуване да оглеждате багажа си за евентуални нередности – повреден цип, нарушена повърхност или пукната дръжка например. Ако Ви предстои полет и установите проблем с куфара, направете рекламация пред самия магазин, който Ви го е продал. Какво включват "вещите от първа необходимост“? Обичайно в тази категория се подразбират артикули за лична употреба като бельо, козметика и дрехи. Практиката сочи, че е възможно да Ви предложат част от сумата за тях или да Ви предоставят комплект с козметика, ако сте останали без багаж. Имайте предвид, че е възможно условията да се различни - в зависимост от конкретния авиопревозвач. Уместно е да се посъветвате с представител на авиокомпанията, преди да предприемете съответните покупки, ако не откриете изрична информация за това на сайта. Съхранявайте касовите бележки за всяка подобна покупка. Ако не сте сигурни какви са потребителските ви права в конкретна ситуация, потърсете ни за експресен съвет. В случай че вече е възникнал спор с превозвач от друга държава-членка на ЕС, Исландия или Норвегия и не сте в състояние да го решите сами, изпратете ни оплакване. Ще поемем преговорите с търговеца професионалнобез такса, за да потърсим доброволно решение, приемливо и за вас, и за него. |
Още по темата: | общо новини по темата: 936 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/156 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
14:51 / 24.11.2024
Ралица Паскалева: Предател си!
21:59 / 25.11.2024
"УниКредит Булбанк" предупреди клиентите си
14:08 / 25.11.2024
Обявиха 1000 долара награда за намирането й!
08:27 / 25.11.2024
Нов хитов турски сериал завладява ефира
15:59 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета