© | Вчера вечерта в родопското село Момчиловци бе избрана победителка в националния конкурс за красота "Мис Родопи" 2015, част от първото издание на Фестивала на киселото мляко. Сред пленителните претендентки се открои Николая Никова от село Момчиловци на 20 години, която ще бъде новото рекламно лице на кисело мляко "Момчиловци", произвеждано от китайската компания Bright Dairy, главен организатор на събитието. Представители на бизнес организацията разпознават село Момчиловци като значима туристическа дестинация за китайския пазар и от 2008 г. са постигнали успешно партньорство с кметството на село Момчиловци по проекта за популяризиране на страната ни, родопския регион и киселото мляко като извор на дълголетие. "Всеки проект и инвестиция от Китай у нас са важни за България. Търговско- икономическите отношения между страните ни са приоритет, а Китай е наш стратегически партньор в Азия", заяви президентът Росен Плевнелиев по време на среща с ръководството на Bright Dairy, която се проведе в Пловдив по-рано тази седмица.
Победителката в конкурса "Мис Родопи" заедно с подгласничките й ще посетят Китай в рамките на Програма за популяризиране на българското кисело мляко и неговите уникални свойства. След оспорвана битка Николая бе избрана от почетното жури в състав Евгения Калканджиева - президент на модна агенция "Визаж", Симона Евгениева - Мис България 2014, двама представители на компанията Bright Diary, Иван Тодоров от бутиковата винарска изба "Тодоров" - ключов партньор на събитието, и Краси Гешева - известна актриса и модел. Николая Никова се отличи с невероятния си талант да свири на гайда - младата дама е солист на 100-те каба гайди. Кандидат-миските дефилираха със спортно-елегантни облекла от Slave Jeans и вечерни рокли на дизайнера Стоян Радичев.
Звездното шоу приключи с красиви фойерверки над село Момчиловци. Истинските любители на киселото мляко и сиренето обаче имат още два дни възможност да се насладят на изложението на местните производители и красивата фолклорна музика. |