Свръхбогатите вземат със себе си цели автопаркове, когато пътуват. А това струва безбожно много пари

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (0)
09:52 / 06.06.2024
2087
Aмир Наран е роден и израснал в Зимбабве в индийско семейство на обущар, той някога стана първият вносител на секс играчки в Хараре. След като спечели милиони в частната авиация (самолетите му са били използвани от знаменитости, политици и дори сем. Кардашиян). Сега той прекарва по-голямата част от времето си в Дубай и Лондон – което може да представлява логистично предизвикателство за шофирането му автопарк.

"Имам рядко Porsche Carrera GT, което ми струва £1,5 млн. (,9 млн.) и го държа на летището в Дубай“, казва Наран, чиято компания Vimana Private Jets също има офиси в Лос Анджелис и Ню Йорк. "Ако летя някъде, Emirates ще го качат на най-ранния полет до мястото, където отивам, така че колата ми да ме посрещне там.“

Той е на 38 години - е един от хилядите богати собственици на автомобили, които не мислят много за закупуването на самолетни билети за автомобилите си, като се възползват от специализираните услуги за превоз на автомобили, които предлагат много от големите авиокомпании, особено базираните в Близкия изток. Една екосистема от специалисти по автомобилен транспорт се е развила, за да работи с авиокомпаниите и семейните офиси на ултрабогатите, така че предпочитаните превозни средства магически да ги следват по целия свят.

Традиционно е натоварено време от годината за тези услуги, тъй като най-богатите жители на държавите от Персийския залив се готвят да отлетят към по-хладния климат за лятото след Рамадан. Последният път, когато Наран е летял със своето Porsche от Дубай до Лондон с Emirates, той казва, че е струвало £28 000 ( 000).

"Имам и клиенти с реактивни самолети, които са много богати и по-малко чувствителни към цената от мен и не искат да дават колите си на търговски авиокомпании. Затова те наемат товарен самолет от нас. А той струва милиони"

Свръхбогатите често вземат със себе си цели автопаркове, когато пътуват, товарейки превозни средства, заедно с мотоциклети и други играчки, на чартърни товарни самолети, които следват техните частни самолети. Покритите камиони се използват за извършване на пътувания до адреси или гаражи на клиенти; собствениците се възмущават от идеята случайни шофьори да припарват до любимите им автомобили.

Редките коли могат да струват милиони, но не винаги. "Имам един клиент, който транспортира Nissan Patrol 4x4“, казва Наран. "Не мога да си представя, че тази кола струва нещо, но той го харесва и му струва милиони да лети и с неговото Bugatti.“

Дан Холуърт започва да доставя автомобили преди около 15 години. Той казва, че по онова време по-голямата част от бизнеса се е развивал през лятото. Тогава автомобилите пътували от Близкия изток до Лондон. Вестниците пък били пълни с репортажи за хиперавтомобили, фучащи из различни части на британската столица, карани от катарски принцове. Никой от тях не се интересувал от ограниченията на скоростта или глобите за паркиране.

Холуърт, който казва, че може да изпрати кола между Дубай и Лондон за около £10 000 ( 000) с по-евтини авиокомпании, казва, че пазарът се е променил оттогава. Полицията и съветите в Лондон започнаха да налагат строги мерки срещу най-ефектните шофьори, а видеоклипове на кражби на часовници и други престъпления в социалните мрежи отблъснаха много от клиентите му от Лондон. 

Неговите клиенти все още са базирани предимно в Близкия изток и включват кралски семейства. Наскоро той транспортира "огромен“ Mercedes до Лос Анджелис за 000 и специално Bugatti Chiron Hermes за ,3 милиона до Марбея, Испания, за катарски принц. 

Това е тенденция, която авиокомпаниите също забелязват; Etihad Cargo ми каза, че най-голямото търсене на тяхната услуга за доставка на автомобили FlightValet сега е в Обединеното кралство. Повече от половината от 139-те пратки от 151 автомобила, с които е летял през 2023 г., произхождат от Хийтроу, предимно за Абу Даби и Дубай. Декември беше най-натовареният месец, а най-големите дестинации за автомобили, напускащи ОАЕ, бяха Франкфурт, Цюрих и Чикаго.

Etihad ще работи само с регистрирани товарни агенти, а не с физически лица - автомобилите се считат за "опасни стоки“ и документацията, необходима за тях за митническо освобождаване, може да бъде обширна. Холуърт, който е на 33 години, казва, че годишна застрахователна полица покрива цялата му работа, цената на която той включва в хонорарите си.

"Винаги искаме личната карта на собственика, регистрационните документи на колите, както и да усетим клиента“, казва той. "Не искате да бъдете просто "да, мога да направя това“ и в следващата минута да имате открадната кола в самолет и някои сериозни въпроси, на които да отговорите.“

Подобно на Наран, който сега разработва свой собствен хиперавтомобил (Naran ще бъде ваш на север от 2 милиона паунда или 2,6 милиона долара), Холуърт разшири бизнеса си благодарение на маркетинга от уста на уста на най-високи нива. Това понякога може да го изправи пред трудни искания. "Помолиха ме да транспортирам коне и камили“, казва той. "Това всъщност няма как да направя и никога не бих казал "да“ на работа, освен ако не съм 100% сигурен, че товарът ще бъде жив, когато пристигне.“

Виж коментарите (0)
Още новини от Любопитни новини:
Уникален! Ергенът Евгени с емоционален призив към шофьорите
Любимката на народа идва в Пловдив
17-годишна ученичка от Пловдив с перфектни мерки и излъчване е на...
На морето: По цял ден се облизваха и вечер скачаха в леглото на н...
Предупредиха ни за магнитни бури
Любо Киров - милионер, само данъците му са 1,5 млн. лева


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).