ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Тирбушонът отива в историята?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 09:41 / 20.09.2024Коментари (0)2948
©
Тирбушонът се превръща в отживелица - новината дойде от Обединеното кралство. Причината е, че твърде малко хора, особено по-младите, притежават тирбушон или пък знаят как да го използват. 

"Смъртта на тирбушона?!" - така вестник "Гардиън", донякъде шеговито, е озаглавил своя материал по темата, макар и тя да е съвсем сериозна, от който става ясно, че само 27% от хората на възраст от 18 до 24 години притежават тирбушон вкъщи, а някои дори не знаят как да го използват. Това са официални данни от направено проучване. 

Разпространението на бутилките с винтови капачки и въздържанието сред младите хора са основните причини за падащата популярност на този уред, който по-старите от нас в България шеговито наричахме "Мая Плисецкая". Тирбушонът някога беше основна част от комплекта във всяка кухня, но подобно на тапите, които му дадоха причина да съществува, производителите на вина обявяват, че настъпва "смъртта на тирбушона", след като именно тапите загубиха битката с капачките на винт и по-младите потребители. 

Да забравим традиционни неща като музиката и модата, защото се оказва, че притежаването на тирбушон е това, което разделя млади и стари. Само 27% от 18 до 24-годишните притежават такова устройство, докато за хората над 65 години този показател е 81%. Това показва годишният доклад за тенденциите на търговците на стоки за бита Lakeland. 

Спирайки се на причините зад избледняващата популярност на "Негово Величество Тирбушона", докладът отбелязва, че този уред или прибор някога е бил символ на статус и че потребителите дори са си позволявали да харчат стотици или стотици хиляди паунда, но днес все повече млади хора избягват алкохола. 

През 2011 година 18% от хората на възраст 16-24 години не са пили питие през предходните 12 месеца, според данни на националното здравеопазване. Десетилетие по-късно тази цифра е 28%. Има също доказателства, че поколението Z и милениалите се интересуват по-малко от вино от предишните поколения. Докладът също така подчертава нарастващото разпространение на бутилки с винтова капачка и сега дори вино в кутии в супермаркетите. 

В резултат на това докладът заключава: "Все повече и повече млади хора просто не знаят как да използват тирбушон, а ако не знаете как да го използвате, защо да го притежавате?". 

Защо все пак капачките на винт изместват корковите тапи, имайки предвид маниящината да изтеглиш корковата тапа с онзи неповторим звук от някаква бутилка-съкровище? 

Винтовите капачки се появяват като алтернатива за тапите през 60-те години на миналия век и в началото са се използвали само за евтини вина. И двете затваряния имат своите предимства и недостатъци и изборът между тях може да зависи от различни фактори. Коркът е бил традиционният избор и все още е предпочитан избор за много винопроизводители. Коркът има естествената способност да диша, което позволява на виното да старее и да развива сложни вкусове с течение на времето. Въпреки това, коркът също е податлив на замърсяване, което води до корков мирис, мухлясал вкус, който може да съсипе виното. Освен това коркът е ограничен природен ресурс и качеството му може да варира значително, което води до несъответствия в качеството на тапите за вино. 

От друга страна винтовите капачки като по-нова алтернатива на корка придобиват популярност поради удобството и надеждността си. Винтовите капачки са лесни за използване и осигуряват херметично уплътнение, което предотвратява замърсяване или окисление, като гарантира, че виното остава свежо и ароматно. Някои винени ентусиасти обаче продължават да вярват, че винтовите капачки са подходящи само за млади, евтини вина и не могат да позволят на виното да развие сложни вкусове с течение на времето. 

Възприемането на алтернативни затваряния във винарската индустрия непрекъснато се увеличава през последните години.

През 1999 година синтетичните коркови тапи представляват само около 2% от пазара на тапи за бутилки за вино, но до 2019 година те са нараснали до около 25% от пазара. По същия начин винтовите капачки придобиват популярност, особено сред винопроизводителите от Новия свят, поради тяхното удобство и способността им да запазят качеството на виното.

Въпреки тази тенденция, приемането на алтернативни затваряния варира според региона и пазарния сегмент. На някои пазари, като Австралия и Нова Зеландия, но също и в Австрия и Германия, винтовите капачки са се превърнали в доминиращ тип затваряне, докато в други, като Франция и Италия, корковите тапи все още имат силен пазарен дял.

"Тирбушонът е вид индустрия. Той няма как да отпадне толкова бързо и лесно", изказа мнението си пред БНР и предаването "Хоризонт до обед" Стефка Свещарова от Асоциацията на сомелиерите и ценителите на вина.

По думите ѝ вината, които са предназначени за стареене, няма как да бъдат затворени с винтови капачки. Виното е жив организъм, то се развива с времето, отбеляза тя.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Любопитни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Февруари 2023 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Виж още:
Актуални теми
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: