Това е най-скъпият сладолед в света, заслужава ли си?
Макар и с плахи стъпки, топлото време неизбежно ще дойде, а любимото ни спасение с жегите е сладоледът. Някои предпочитат плодов, други сметанов, а трети - шоколадов. Е, да, разнообразието на пазара далеч не се изчерпва дотук, а въображението на сладоледените майстори се оказва необятно. Резултатите от него пък - доста скъпи.
Рекордът на Гинес за най-скъп сладолед в света вече има своя нов собственик - японската компания Cellato. Тя създаде студеното изкушение, което носи името Биякуя (Byakuya - "бяла нощ" на японски) и струва цели 6380 долара за една порция.
Рецептата на сладоледа се разработва в продължение на година и половина от главния готвач на фюжън ресторанта RiVi в Осака Тадайоши Ямада. След много проби и грешки, той създава умел микс между европейски и японски съставки - само най-скъпите, редки и отличителни.
Фантастичната цена се дължи именно на тях. Едната е бял трюфел, отглеждан в Алба, Италия, чиято цена е над 15 хиляди долара за килограм. Използва се и утайка от саке, която е отпадъчен продукт от производството на японската алкохолна напитка от ориз.
Вложени са и ядливи златни листа, които завършват визията на скъпото сладоледено изкушение, поръсено и с два вида италианско сирене. На сайта си Cellato нарича произведението си джелато, което говори за по-плътна текстура и по-нисък процент мазнини. Сладоледът е наличен за продажба само в Япония и се доставя директно на купувачите, предава CNN, цитира lifestyle.bg.
Не по-малко интересен е и препоръчителният начин за консумация на скъпото сладоледено изкушение. Производителят съветва да се остави да се размрази на стайна температура или за минута-две в микровълновата. А когато добие по-мека текстура, в него да се сипе белият трюфел и да се смеси с ръчно изработената метална лъжица, която идва заедно с порцията. Комбинира се прекрасно както със саке, така и с френско бяло вино.
Плановете на Cellato не се изчерпват с получаването на рекорд на Гинес, защото, по думите им, тяхната мисия е да създават не просто ужасно скъпи десерти, а истински кулинарни преживявания. Марката вече предлага сладолед с черен трюфел, а се очаква скоро да пусне на пазара и вкусове с хайвер и шампанско.