ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Трябва ли да ограничат правото на шофиране на възрастните хора?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 21:57 / 18.03.2020Коментари (9)3836
©
Докато начинаещите шофьори винаги са на фокус по отношение на безопасността на движението и са засегнати от мерки на политическо ниво, в другия край на скалата на практика няма ограничения, с изключение на няколко (по-теоретични) законови ограничения и няколко публични дискусии. Наистина ли обаче,  опитът компенсира възрастовите слабости при движението по пътищата или има възрастова граница, над която шофирането трябва да се избягва или забранява?

Възрастта не казва много за чувството за отговорност или физическата годност, които са необходими, за да можеш да управляваш безопасно превозно средство. Следователно не е необичайно, 80-годишният шофьор да е годен и жизнен, както психически, така и физически, а някои младежи на 30 вече да не са.

Правото на мобилност не трябва да бъде ограничавано за възрастните хора. По-специално в селските райони, автомобилът често е единственото средство за транспорт за покриване на по-дълги разстояния - и следователно и за ежедневни неща като пазаруване или поддържане на социални контакти.

Във всеки случай в някои държави вече съществува правният принцип, че можете да управлявате превозно средство само ако контролирате сетивата и тялото си. Това означава, че ситуацията е ясно регулирана от закона и не изисква допълнително затягане.

Опитът играе важна роля в движението по пътищата за безопасното преминаване от А до Б. И този опит обикновено е просто по-висок за по-възрастните участници в движението, отколкото за начинаещите или по-младите шофьори.

Сред аргументите за въвеждане на възрастова граница за шофиране е фактът, че способността за шофиране (особено по отношение на възрастта) почти не се контролира. Отнемане на шофьорската книжка или проверка на годността за шофиране, ако произшествието се случило, е твърде късна мярка.

Има определени признаци на стареене при хората, които често не могат да бъдат повлияни и не трябва да бъдат игнорирани. Такъв например е фактът, че бързината на реакциите намалява с възрастта.

Друг аргумент за въвеждане на възрастови ограничения е че "правото на мобилност“ може да се упражнява и с обществения транспорт. Особено когато вече не сте заети в по-стара възраст, може да се очаква да вършите необходимите неща според разписанието за градския транспорт, пише "Automedia".

Но кой причинява повече злополуки – новаците или по-възрастните участници в движението? Данните от "Статистика Австрия“ показват по-добри резултати по отношение на честотата на злополуките и смъртните случаи при хора над 70 години, отколкото при водачи между 20 и 29 години.

За да се постигне разумно обективен резултат, честотата на произшествията във връзка с изминатите километри от възрастовите групи също трябва да се вземе предвид.

Тук различни проучвания от САЩ показват, че статистически погледнато, един 80-годишен участник в движението причинява 20 смъртни случая на всеки милиард изминати километри, докато жена на средата на 30-те години "само" три смъртни случая.

Причините за произшествия се различават ясно между много младите и много старите. Докато по-младите участници в движението по-често причиняват аварии поради превишена скорост, други причини са по-характерни за по-възрастните участници в движението, напр. грешка при осигуряване на предимство.

По-строгото законодателство спрямо по-възрастните участници в движението, което поради липса на ресурси може да не бъде приложено на практика, не води до никъде. Много по-важно е да се апелира към всички млади и възрастни водачи да признаят сами за себе си ако не се чувстват физически или психически 100% способни да управляват безопасно превозно средство. В случай на съмнение, може да се консултирате с лекар - защото самооценката в това отношение за съжаление често води до надценяване.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 19.03.2020 г.
+1
 
 
А жените които се гримират и разговарят по телефона,дали не са по застрашаващи за птп,така не възраста играе рола а пипито в картуната празна.
на 19.03.2020 г.
0
 
 
Спаззвай закона за движение по пътищата маймуно (анонимен) ,бъди толерантен на пътя и тогава няма да имаш проблеми със"неадекватните дъртаци"!И не забравяй ,че и ти остаряаш!СЕЛЯНДУР!!!Пише ти човек с над 30 години зад волана.
-1
 
 
Проблемът им е, че карат бавно. Провокират останалите да направят изпреварване, макар и неправилно, което може да доведе до ПТП. Най-добре да не шофират. Кой не видял, кой не чул. Забавени реакции. Задължително да минават преглед ама истински. Не просто заверка. Защото сега си е точно така.
+1
 
 
Всяка лятна нощ по бул.Свобода около мола старци с *нови* БМВ-та и АУУДИ-та на по 10-тина година си правят дрифтове! Всеки ден старци препускат като луди по пловдивските улици,форсират колите и правят невъзможни маневри! Затова *коронат* щяло да ги накаже!
Aнонимен
на 18.03.2020 г.
-1
 
 
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! След 60-65г. трябва на всеки 3-5г. да минават проверовъчен (теория и практика) + становище от комисия поне 3-ма лекари, вкл. очен и невролог дали са физически годни (виждат, реагират, възприемат правилно). От години съм на това мнение и многото ПТП с неадекватни дъртаци (водачи и пешеходци) го доказват ежедневно, но никой не взема мерки, за съжаление.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Любопитни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Водна криза
Кауза Колежа
Хороскоп за деня
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: