ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Верига супермаркети, имала обекти в Пловдив, ще продава храни на "реални цени" | ||||||
| ||||||
Дискаунтърът събира "реалните цени“ за девет от своите повече от 3000 продукта – т.е. сумата, която всъщност трябва да бъде изчислена, като се вземат предвид всички екологични щети, причинени от производството. В резултат на това храните от кисело мляко до виенски колбаси ще станат стават значително по-скъпи. С увеличението на цените компанията иска да накара клиентите да бъдат по-наясно с въздействието на производството на храни върху околната среда. Мениджърът на Penny Щефан Гьоргенс оправдава действието: "Реалната цена на един продукт е съвкупност от всички разходи – щетите за околната среда - климат, вода, здраве и почва. Така че ние изчисляваме колко скъпа би трябвало да бъде храната, ако всички последици за околната среда, причинени от производството, бъдат включени в цената“, обяснява той пред NDR MV. Това включва например фактори като емисии на парникови газове или образуване на фин прах, нехуманно отношение към животните и несправедливото заплащане на работниите в производството. "Все повече забелязваме, че много от нашите клиенти са недоволни от постоянно високите цени на храните. Въпреки това трябва да се изправим пред неудобното послание, че цените на нашата храна, които се правят по веригата на доставки, не отразяват екологичните всички разходи", допълва Гьоргенс. Седмицата на кампанията във всички 2150 клона на Penny доведе до повишения на цените на някои продукти до 94 процента. Така например виенските наденици вече струват 6,01 евро вместо 3,19 евро, а опаковката от 300 грама сирене Маасдам е поскъпнала от 2,49 евро на 4,84 евро. Дискаунтърът работи с Техническия университет в Нюрнберг и Университета в Грайфсвалд за седмицата на кампанията, в която участват всички 2150 магазина в Германия. Пени маркет е верига дискаунтъри, която оперираше на българския пазар. Първите магазини от веригата Пени маркет в България са открити през 2009 г. До декември 2009 г. са открити общо 26 супермаркета от веригата, включително последният е в Плевен. Към март 2011 г. броят на магазините е 47. През септември – октомври 2015 г. веригата прекратява работата си за България и закрива всички свои съществуващи магазини, с изключение на тези в София, Варна, Пазарджик, Поморие и Русе, които преминават към "Билла“. Като причина се посочва лошо финансово състояние на веригата. От 1 ноември 2015 г. в България няма работещи филиали на Penny Market, оставяйки конкурентната верига LiDL като единствената верига дискаунтъри. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
на 04.08.2023 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета