Верига супермаркети, имала обекти в Пловдив, ще продава храни на "реални цени"

Автор: Екип Plovdiv24.bg
Коментари (1)
12:09 / 04.08.2023
10002
Верига супермаркети от Германия стартира кампания, която е фокусирана върху "реалната цена" на продукта. Става дума за магазини Penny, които навремето имаха обекти в Пловдив и в други големи градове в страната.

Дискаунтърът събира "реалните цени“ за девет от своите повече от 3000 продукта – т.е. сумата, която всъщност трябва да бъде изчислена, като се вземат предвид всички екологични щети, причинени от производството. В резултат на това храните от кисело мляко до виенски колбаси ще станат стават значително по-скъпи.

С увеличението на цените компанията иска да накара клиентите да бъдат по-наясно с въздействието на производството на храни върху околната среда. Мениджърът на Penny Щефан Гьоргенс оправдава действието:

"Реалната цена на един продукт е съвкупност от всички разходи – щетите за околната среда - климат, вода, здраве и почва. Така че ние изчисляваме колко скъпа би трябвало да бъде храната, ако всички последици за околната среда, причинени от производството, бъдат включени в цената“, обяснява той пред NDR MV.

Това включва например фактори като емисии на парникови газове или образуване на фин прах, нехуманно отношение към животните и несправедливото заплащане на работниите в производството.

"Все повече забелязваме, че много от нашите клиенти са недоволни от постоянно високите цени на храните. Въпреки това трябва да се изправим пред неудобното послание, че цените на нашата храна, които се правят по веригата на доставки, не отразяват екологичните всички разходи", допълва Гьоргенс.

Седмицата на кампанията във всички 2150 клона на Penny доведе до повишения на цените на някои продукти до 94 процента.

Така например виенските наденици вече струват 6,01 евро вместо 3,19 евро, а опаковката от 300 грама сирене Маасдам  е поскъпнала от 2,49 евро на 4,84 евро. 

Дискаунтърът работи с Техническия университет в Нюрнберг и Университета в Грайфсвалд за седмицата на кампанията, в която участват всички 2150 магазина в Германия.

Пени маркет е верига дискаунтъри, която оперираше на българския пазар. Първите магазини от веригата Пени маркет в България са открити през 2009 г. До декември 2009 г. са открити общо 26 супермаркета от веригата, включително последният е в Плевен. Към март 2011 г. броят на магазините е 47.

През септември – октомври 2015 г. веригата прекратява работата си за България и закрива всички свои съществуващи магазини, с изключение на тези в София, Варна, Пазарджик, Поморие и Русе, които преминават към "Билла“. Като причина се посочва лошо финансово състояние на веригата.

От 1 ноември 2015 г. в България няма работещи филиали на Penny Market, оставяйки конкурентната верига LiDL като единствената верига дискаунтъри.

Виж коментарите (1)
Още новини от Любопитни новини:
На днешния ден женитбата води до бърза раздяла
Емблематичен участник напусна "Островът на 100-те гривни"
Изненада в "Биг Брадър": Скандалната Анджела напусна преди елимин...
Емилия най-после призна за раздялата със съпруга си
Тази вечер наблюдаваме зрелищно пълнолуние
Цветовете са мощен инструмент в дизайна на интериора


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@plovdiv24.bg

Екип

©2004 - 2018 Медия груп 24 ООД.
Plovdiv24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).