"Съгласно закона единственият вариант, при който може да се върне нещо е при установяване на дефект или повреда, но добрите търговски практики ни водят към това да се връщат различни артикули - дори и при неудовлетворение на клиентите", коментира Силвия Даянова, която работи като маркетинг мениджър в магазин. Вариантите за връщането на стоките са с касова бележка или "карта за замяна". По-лесно е да върнем стока, ако сме пазарували в интернет.
"Трябва да знаем, че можем в 14-дневен срок след като е доставена стоката - да я върнем. Ние не можем точно да видим на монитора точно какво ще купим и когато получим стоката не винаги отговаря на цвета и затова много от хората връщат стоката", обясни Игнат Арсенов от Европейския потребителски център. Но и в мрежата правата ни не са неограничени.
"Има и продукти, които не могат да се връщат, дори и да са купени в интернет заради тяхното естество - например козметика и ли бельо", обясни Богомил Николов от "Активни потребители". И все пак жалби от недоволни потребители не липсват - най-често заради търговци, които се укриват и връщането на стоки става невъзможно.
"Можете да върнете стоката на търговеца без да търпите каквато и да е санкция, но е възможно да сте ангажирани по разходите по връщането", обясни Константин Арабаджиев от Комисията за защита на потребителите.
Най-много подаръци, както всяка година, се очаква да върнат дамите. Във Великобритания най-нежеланият дар за тях е била моторна резачка, а у нас най-често след празниците връщат дрехи, бижута, обувки и книги. Ако все пак има повреда или дефект на някои от стоките, които сме закупили, можем да търсим и помощ от Комисията за защита на потребителите.
Още по темата (162): | |