"В цял свят е характерно след празничната кампания - част от покупките да се връщат. Нормално е човек, като прави подарък, да има известен риск", обяснява Богомил Николов от "Активни потребители".
Рискът е по-малък, ако сме пазарували по интернет. Там правилата са категорични.
"Потребителят може да върне стоката до 14 дни от закупуването", казва още Богомил Николов от "Активни потребители".
По-трудно е да си върнем парите обратно, ако сме избирали подаръците в мола. Но и в магазините вече добрите практики не са малко.
"Напълно е възможна замяната на продукт - възможно е да се замени и за съвсем друг продукт - единственото условие е да се пази касовата бележка", казва Теодора Тодорова, маркетинг мениджър във верига магазин.
Откъдето и да е купен нежеланият подарък, най-лесният начин да се отървем от него, е като го продадем. Такива обяви вече изпълниха сайтовете за пазаруване.
"От една страна ти се освобождаваш от нещо, което не ти трябва. Можеш да си възвърнеш някаква част от парите, а от друга страна - за купувача това е нещо, което е ново и на 30-50 % под пазарната стойност", коментира Пламен Нончев, маркетинг мениджър в платформа за безплатни обяви.
Така ще направи и Десислава. За Коледа синът й получил тези ботушки от приятели в Германия, които обаче се оказали малки. Освен неточни дрехи и обувки в графа "нежелани" се оказват миксери, маши за коса, ютии, тенджери и парфюми.
Сред по-странните подаръци тук са велоергометри и електрически охладител за вино. За да избегнем нежелани покупки, можем да ги заменим и с ваучер. Дори и в мрежата обаче не можем да връщаме отваряна козметика, бельо или стоки за лична хигиена. Нито пък повредени стоки.
Още по темата (162): | |