ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Защо Bet365 така и не стигна до спонсорството на "Левски" | ||||||
| ||||||
Какво се случи всъщност? Годината е 2016-та, месецът е март. Само дни след като синият клуб обяви, че е сключил споразумение за спонсорство с известна марка за кафе, идва предложение от букмейкъра. То е за подпомагане с повече от 1 милион лева в рамките на 2 сезона. Доста сериозни пари към онзи момент. Тогава новината беше потвърдена от Бранимир Ботев, който тогава е председател на Надзорния съвет на клуба. Той обясни, че е нормално отборът на Левски да получава предложения за спонсорство и да има нови сделки със спонсори. Тъй като тимът на Левски има най-голямата публика в България. Букмейкърът тъкмо беше получил своя лиценз да работи на територията на България Справяше се с последните административни работи, за да започне дейността си. Още в края на 2015 година обявиха, че освен подкрепата за родния спорт, разчетите им показват плащане на данъци в размер над 10 милиона лева на годишна база. Еуфорията сред феновете беше голяма, тъй като това се явява най-голямата международна компания, която иска да инвестира в отбора. Още повече, че е и такава, която има много опит както със спонсорирането на част от най-големите клубове в света, така и с управлението им. Тъй като до ден днешен хората, които стоят зад бранда, са собственици на английския отбор Стоук Сити. Към онзи момент бяха генерален спонсор, но след това придобиха клуба. Друга причина за голямо вълнение, не само сред синята общност, беше заявката на Бет365 да извършва много от административната си работа в България. Това разбира се води със себе си много работни места с доста конкурентно заплащане. За щастие това под една или друга форма се реализира и до ден днешен букмейкърът е много активен на родния пазар на труда. Защо обаче не се стигна до сделка с Левски? Основната причина, която се тиражира за провалената сделка е, че Левски е имал друг спонсорски договор, който не е позволил на тима да сключи споразумение с букмейкърска компания. Няма обаче нищо официално като изявление по темата. Има някои събития, които се случиха около този период от време, които могат да дадат контекст на случилото се. От там могат да се направят някакви предположения. През същата година Bet365 стана спонсор на футболния Лудогорец Тяхното споразумение тогава е подписано отново за срок от две години. Влезе в сила от 1 юли, 2016 година. Това ще рече, че е много вероятно компанията да е водила преговори с няколко клуба паралелно. Това съвпада с амбицията за навлизане на пазара с голяма подкрепа за спорта като способ за маркетинг. Логото се появи на екипите на “Лудогорец" още през същия месец, за мачовете в Шампионската лига на зелените - във втория кръг от квалификациите. Тогава орлите заявиха, че са много радостни да работят с компания, която е световно известна и доказана в бранша и в спорта като цяло. Така на практика Лудогорец се превърна във втория европейски отбор, който е спонсориран от Bet365. Bet365 подписа договор за спонсорство с още един български тим - този на Славия Това се случи в края на месец юни, като срокът на споразумението е отново за две години. Видяхме логото на компанията на тениските на футболистите още на 30 юни в мача срещу отбора на Заглембе от Полша. Това беше за първи кръг от квалификациите в Лига Европа. Това направи белите вторият отбор в България и третият отбор в Европа, спонсорирани от Бет365. По темата със спонсора, който е попречил на Левски, това не би трябвало да е телеком - През юли, 2015 година, мобилният оператор “Виваком" стана официален спонсор на отборът на Левски. - УС на “Виваком" беше приел единодушно да подкрепи сините в рамките на следващата година. Тогава стана ясно, че логото на оператора ще бъде отпред на фланелките. - В медиите се обсъждаше, че на компанията са предложени акции, за да станат собственици на част от отбора. Това в крайна сметка не се случи. - Спомена се и, че именно сумата от над 1 милиона лева ще постъпи в касата на клуба в рамките на партньорството. В началото на следващата 2016-та година, Лудогорец също подписа с Виваком Ако в последствие вероятността двата тима да имат общ спонсор в лицето на Бет365, да не се реализира, то тук няма проблем. Случва се като продължение на вече работещо партньорство на Виваком с школата на Лудогорец. То се пренесе и като реклама на екипите на първия тим. Интересното е, че ако при “Левски" логото е отпред, при орлите е от задната страна. Вместо имената на футболистите. Тогава Ангел Петричев, изпълнителен директор на Лудогорец, обяви, че футболистите са достатъчно разпознаваеми и липсата на имената им няма да е загуба. Той тогава подсказа, че се водят преговори с голяма световна компания, която е свързана с футбола, която да е генерален спонсор. Става въпрос именно за bet365. Ще бъде интересно да се появи информация от първа ръка от някой, който в онова време е бил в ръководството на Левски. За да разберем в пълнота точно какво се е объркало. Предвид, че други два отбора сключват договор с Бет365. А освен това Левски и Лудогорец споделят един и същи спонсор. Самите Лудогорец в крайна сметка реализират без проблем партньорството си с букмейкъра, а сините не успяват. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Любопитни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Синоптик: От 6 декември започва продължителен период на снеговалежи
14:11 / 28.11.2024
Годеж 17 години след първата им среща, когато са били деца
15:49 / 29.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:42 / 29.11.2024
Ударно начало на декември за три зодии
14:46 / 28.11.2024
От утре проблеми за шофьорите в Пловдивско
20:41 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета