ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Музика
Личности
Културни
Кино и филми
Други
Кулинарни
Защо е толкова важно да следим налягането на гумите?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 17:34 / 14.05.2023Коментари (0)2611
©
Гумите на автомобилите често не получават нужното внимание и работят в необичайни за себе си условия. Какво губи собственикът и колата, ако те не са напомпани правилно?

Налягането в гумите за всеки модел (и дори за всяка версия) се определя от производителя на автомобила. Размерите на гумите и условията на работа на машината са напълно съобразени с посочените в заводските инструкции. Следователно говорим за заводските препоръки.

За съжаление, не всяка нова кола днес има система за предупреждение за отклонение от налягането в гумите (TPMS и други), така че този въпрос ще остане актуален дълго време.

Защо е толкова важно

Въздухът, напомпан в гумата, всъщност държи колата. Но от налягането на въздуха зависи не само поведението на автомобила на пътя, но също така и следните неща:

- способността на автомобила ясно да се подчинява на волана, по-специално в екстремни ситуации;

- устойчивост на машината по зададен курс;

- разход на гориво;

- комфорт на движение;

- ресурс на конкретната гума

Припомняме, че конструкторите влагат в колата нейните високи експлоатационни характеристики, като взимат предвид определена твърдост на колелата - тоест зададено налягане в гумите. И отклонението му само в едно колело е достатъчно, за да се промени ситуацията.

Какво се случва, ако налягането е ниско

Това е най-често срещаният случай - гума или няколко гуми губят налягане малко по малко, но водачът не забелязва това дълго време, предава "auto.blitz".

- Безопасността на движението ще бъде нарушена - колата ще се държи непредсказуемо дори понякога при леки завъртания на волана, като положението ще се влоши при необходимост от енергично маневриране на скоростта.

- Разходът на гориво ще се увеличи. В крайна сметка мекото колело се съпротивлява повече, разликата е около 5%. И това е само от едно колело.

- Прегряване на гумите. Меката гума ще се свие повече в зоната на контакт с пътя, което повишава нейната температура. Освен това продължителното прегряване може да доведе до проблеми в слоевете - тоест до разрушаване на гумата.

- Риск от нарушаване целостта на гумата. Меката гума има по-нисък профил в зоната на контакт с пътя. Следователно, когато се удари в груб ръб на яма върху асфалт или голям лежащ предмет, страничната стена може да бъде нарязана.

Какво се случва, ако налягането е високо

Случва се, че поради непроверен манометър или поради особеното желание на собственика, гумата се пренапомпва. Често това се прави умишлено, като се добавят допълнителни 0,3 - 0,5 atm, за да се намали разходът на гориво. При шофиране по равен селски път има известен смисъл в това, но има и недостатъци.

- Комфортът на движение ще намалее, особено при неравности;

- Износването на шарнирите на окачването и понякога на амортисьорите ще се ускори. Напомпаните в повече гуми им предават повече удари и вибрации;

- Разходът на гориво ще намалее (когато става дума за всичките четири гуми). Но спестяването ще е незначително - около 2,5 - 3,0%;

- Гумата и джантата ще бъдат по-добре защитени от повреда на пътя с дупки.

За да разберете колко важно е правилното състояние на гумата, просто не забравяйте, че тези четири меки гумени части са всичко, което поддържа вашата тежка, мощна и бърза машина на земята.

Затова е добре да има надежден манометър в жабката и поне веднъж седмично да бъдат проверявани. Собственото устройство е по-удобно от проверката на друго място, което винаги е причина за отлагане.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Любопитни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
България и Войната в Украйна
Ботев в Лига Европа, сезон 2024/2025
Мигрантски натиск към България
Кауза Колежа
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: