Американците купуваха оръжие, сякаш е хляб в магазина, вече няма да е така
Финансовите компании ще отделят продажбите в оръжейни магазини от останалите
Visa обяви плановете си да отделят продажбите, случващи се в оръжейните магазини, присъединявайки се към Mastercard и American Express, които вече казаха, че ще категоризират покупките в магазини за огнестрелни оръжия, съобщава FOX News.
Компанията за безкешови плащания ще приложи новия търговски код на Международната организация за стандартизация към продажбите в оръжейни магазини в САЩ. Новият код на IOS беше обявен в петък. Преди това продажбите в оръжейни магазини бяха етикетирани като "обикновени стоки“.
Ходът на Visa сигнализира за голяма победа за защитниците на контрола върху оръжията, които твърдят, че отделянето на нова категория за продажби в магазини за оръжия ще помогне за проследяване на подозрителни количества продажби на огнестрелни оръжия, които потенциално биха могли да доведат до масова стрелба.
Но защитниците на правата върху оръжията и оръжейните лобисти казаха, че категоризирането на продажбите в оръжейни магазини би било несправедливо спрямо индустрията, като се има предвид, че повечето продажби на огнестрелни оръжия не водят до масови стрелби.
Visa, която действа като посредник между търговци и банки, е най-голямата разплащателна мрежа. С три основни процеса за обработка на плащания, всички избрали да обозначават продажбите в магазини за оръжия, сега вероятно ще усетят натиск от банките като издатели на карти да решат дали ще разрешат покупки, категоризирани като продажби в магазини за оръжия, върху издадените от тях карти.
Властите в Ню Йорк и пенсионните фондове настояха ISO и банките да приемат новия кодекс за продажбите на оръжейни магазини.
Два от най-големите публични пенсионни фондове в САЩ, които се намират в Калифорния и Ню Йорк, оказаха натиск върху най-големите компании за кредитни карти в страната да приемат отделни кодове за продажба на оръжия.
Кодовете на категориите търговци обаче не са изключителни за продажбите в оръжейни магазини, тъй като кодовете вече съществуват за почти всеки тип покупка, включително тези в супермаркети, магазини за дрехи, кафенета и други търговци на дребно.
"Когато купувате самолетен билет или плащате за хранителни стоки, вашата компания за кредитна карта има специален код за тези търговци на дребно. Проява е на здрав разум, че ние имаме същите правила за магазините за оръжия и боеприпаси“, каза кметът на Ню Йорк Ерик Адамс.