Сега сроковете за промяна на регистрацията в такива случаи са различни и зависят от съответното национално законодателство, обясни вносителят на предложението, еврокомисарят по индустрията и предприятията Антонио Таяни.
Регламентът, който подлежи на одобрение от страните-членки и Европарламента, също освобождава собственика на автомобила от задължението да представя лично информацията от техническия преглед на властите в регистриращата държава. Те ще трябва сами я да изискат и получат от компетентните органи в страната на пререгистриращия се. Таяни каза, че държавите-членки ще се възпротивят на идеята за единна европейска регистрация на автомобилите или за премахване на изискването за пререгистрация заради приходите от данъците, получавани за всеки регистриран автомобил.
Въпреки това проектът на ЕК съдържа ред облекчения. От задължението за пререгистрация след 6 месеца са освободени студентите, хората с ваканционни имоти в чужбина и гражданите ползващи служебно автомобили от други страни на ЕС. Гражданите, които купуват или продават автомобил втора употреба в друга държава от ЕС, няма да са длъжни да преминават през допълнителни технически прегледи. Властите в приемащата държава обаче ще си запазят правото в отделни случаи да поискат преглед, ако се усъмнят в изправността на автомобила.
Предлага се временна регистрация за 30 дни, с която употребяван автомобил да бъде закаран при новия му собственик от друга страна в съюза. Автотърговците, които искат да продават коли зад граница в рамките на ЕС ще могат да ползват "професионална регистрация" за къси разстояния през границата.
Според Комисията обмяната на информация между регистриращите власти в държавите-членки ще направи невъзможна регистрацията на крадени зад граница автомобили.