ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Един сектор е напът да бъде заличен: 100 000 загубени работни места за последните пет години, очакват се още 80 000 | ||||||
| ||||||
Наскоро стана ясно и че правителството на италианския премиер Джорджа Мелони планира да ореже с 4 милиарда и 600 милиона евро държавната подкрепа за автомобилната промишленост за следващите пет години. Правителството разкритикува остро основния си производител "Стелантис", че изнася в чужбина производството на някои модели на исторически италиански марки като "Фиат", "Ланча" и "Алфа Ромео". Обсъжда се производството в Италия да се вдигне до един милион автомобила годишно. Наскоро най-големият производител в Европа - германският концерн "Фолксваген" обяви, че ще затвори най-малко три завода в Германия, което е безпрецедентно в 87-годишната история на компанията, а десетки хиляди хора ще бъдат съкратени. Недоволни са и заетите в сектора във Франция. Съкращават все повече работни места. "Рено" щяха да правят електроавтомобили във Франция, но развойните и инженерни дейности отиват в Китай." "Стратегията в глобален мащаб е да се оптимизира цената на труда и местят заводите си като пионки, без да ги е грижа за последствията. 100 000 загубени работни места за последните пет години, още 80 000 през следващите пет. Това е ситуацията в автомобилната промишленост във Франция. Цял сектор се заличава, а той има основна роля за френската индустрия. Ако нея я няма, изчезва и френското производство." Фердинанд Дуденхофер - директор на Центъра за изследователска дейност в автомобилния сектор в германския град Бохум, за позицията на германските производители: "Всички те са против въведените от ЕС мита. В Европа трябва цените на електромобилите да станат достъпни, за да се развие пазарът, което ще е в помощ на западните компании за масово производство. Второто нещо са страховете на европейските производители от ответни мерки от страна на Китай срещу автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Именно германското и като цяло европейското луксозно производство в този сектор носи всички печалби. Така че подобно нещо би довело до криза. Действията на ЕК са рисковани и нанасят вреди на европейската автомобилна индустрия. Канцлерът ни заяви това пред ЕК, но тя не чува." Журналистът и медиен предприемач Бен Арис, които следи развиващите се пазари казва, че проблемите на автомобилната индустрия, особено в Германия, са симптоматични: "В резултат на войната в Украйна и края на евтиния руски газ цените на енергията в Европа се удвоиха, което доведе до инфлация и повишаване на издръжката на живота. През 2022 г. 10 процента от тежката промишленост в Германия е затворила. Цяла Европа е на границата на рецесията. Намаляването на потреблението удря сега и автомобилното производство. Европа инвестира твърде бавно в електромобилите, Китай бързо навакса и сега изпревари Европа. И затова европейските производители просто ще напуснат, ще вдигнат фабрики в Китай, Виетнам, Индонезия и Латинска Америка, където са развиващите се пазари, за да запазят печалбите си. А тук в Европа ще си караме половинчато." |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Международни новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Намериха заместник на Димо в "Игри на волята"
16:19 / 17.11.2024
Голямата дъщеря на Бербатов с признание
10:37 / 17.11.2024
Парите идват следващата седмица при четири зодии
15:44 / 17.11.2024
Арменските думи, които използваме в българския език
07:27 / 17.11.2024
Гаджето на Беба, Велин проговори
15:32 / 18.11.2024
Свърши стоката в магазините в меката на шопинга в Пловдив
14:53 / 17.11.2024
Беба: Обичам Виктор
14:31 / 17.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив? | ||
Да (5202) | 59% | |
Не (2811) | 32% | |
Не мога да преценя (841) | 9% |