ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
"Екологичните" тролеи в канадския град Едмънтън забравени - били стари и вредни
Автор: Екип Plovdiv24.bg 07:05 / 03.04.2010Коментари (40)11286
Наш читател, живеещ от дълги години в "родния" град на дълго чаканите канадски тролеи, които да спомогнат за развитието на екологичния транспорт в Пловдив - Едмънтън, ни изпрати любопитна информация за транспорта там, която с удоволствие предоставяме на пловдивчани за размисъл и сравнение.

Оказа се, че в Едмънтън през 2009-а година окончателно са спрели движението на тролеи... защото били стари и замърсявали околната среда. Част от същите тези тролеи, а може би дори и по-стари, само по стечение на обстоятелствата не са по пловдивските улици. Защо - може да си припомните от интригуващите новини по темата. Последните тролеи там са били с поредни номера около 165, докато автобусите в момента са достигнали вече номер 4854. Както може да видите и от приложената фотогалерия, единствено висящите жици свидетелстват, че ги е имало.


Още по темата: общо новини по темата: 160
15.07.2024 »
28.09.2022 »
01.07.2022 »
25.04.2022 »
22.10.2021 »
21.10.2021 »
предишна страница [ 1/27 ] следващата страница






Зареждане! Моля, изчакайте ...
0
 
 
Проблемът с колите, които се движат на електрически ток са акумулаторите. Тяхната утилизация е скъпа. А при новата вълна на масовост на тези засега никел-хидридни акумулатори проблемът става двойно по-тежък. Друг е въпросът, че за да се задвижи автобус на електричество какъв електродвигател и какви яки акумулатори са необходими. Засега стават само за леки коли таксита, или от пощенската служба, или др. За автобусите няма смисъл. По-добре е засега да я карат на метан, а след 50 години може би ще има вече евтино и удобно решение за електрическата тяга и за големите превозни средства.
-1
 
 
Бъдещето е в електричеството... след 20 години всички автомобили ще се движат с електричество. До сега най-добрите постижения са около час движение и макс. скорост около 60 км./час, но с бързо развиващите се технологии тези показатели ще се подобрят многократно.
-1
 
 
Ми разбира се че метана е по добре, където и да кОпнеш се излиза метан само гъчиш в резервоара и готово. Докато на ток трябва да се сменят жиците, тролеите мн. дълги и не могат да правят завои, да не говорим че тока от АЕЦ Козлодуй е майка си и баща си (1 стинка киловата).
+4
 
 
Не случайно споменах за програма ЕЛЕНА. За да се влезе в нея, трябва обемът на инвестицията да е около 50 милиона евро. Тогава Брюксел ще ни даде безвъзмездно 90% от обема на инвестицията. За Пловдив това е идеалната възможност с минимум хвърляне на пари да си реши проблема с екологичен транспорт. Нека сега феновете на тролейбусния транспорт да кажат от финасова гледна точка кое е по-добре за Пловдив? Тролейбуси или автобуси с екологично гориво(метан) ? Може и в нови тролеи да се вложат, но според мен това не е бъдещето!
+1
 
 
Луди ли сте бре... Какъвто и да е автобус, с каквито и системи за ниски емисии на вредни газове да е, пак ще е по "вреден" от един тролей. Дилемата между "автобус - тролей" може би се крие в експоатационни разходи, ограничеността на тролейте и т.н.
+4
 
 
Тролейбусният транспорт,като цяло, си е много добре! Това, че ние както винаги прибираме боклука на Европа си е друг въпрос. Тук в Плд новите дълги тролеи много добре возят,през зимата е много топличко вътре и много рядко им се случва да им паднат тирантите, докато старите ни тролеи са адски зле! Един път за 6 спирки 2 пъти му падната тирантите, камо ли още колко пъти падат само при един цял маршрут. Аз лично съм ЗА тролейбусния транспорт, но когато е качествен, разбира се! Приятно возене :)
+3
 
 
може би имат предвид горивото което се изгаря за производсвото на тока и че може би гълтат много ток тези тролейбуси не знам точно какво се има предвид че тролейбусите не били по-екологиюни от автобусите !??
+6
 
 
На мнение съм, че тролейбусния транспорт си е перфектен. Далеч от перфекцията е инфраструктурата в Пловдив, която се отнася до тролейбусите. Ако за един ляв завой от сточна гара в посока тунела един тролей затвори 20 автомобила за 2 светофара, просто защото иначе не може да направи съответната маневра се е*ава цялата идея на екологичните ползи от този вид транспорт... Същото е на кръстовището на семинарията - трафика зад тролея тръгне, после по средата на кръстовището тролея намаля до 2-5км./ч, за да може да мине през стрелките и целия трафик зад него (през деня знаете колко автомобила са това) бие спирачки, после пак трябва да ускоряват (а знаете, че най-много гориво отива в атмосферата именно при ускорението на 1+ тонните машини, да не говорим, че при светофар от да речем 20 секунди и 8 секундо офлянкване на тролея означава, че пропускливостта на дясната лента, където се движи тролея на това кръстовище се намалява с почти 50%.
+3
 
 
Канадците са по умни от англичаните и винаги първи се насочват в най екологичното и най практичното. Щом те са сметнали, че този вид транспорт е по- екологичен е така, а след някоя и друга година в Лийдс ще се откажат и ще си скубят косите от това,че са прекарали тролей. Предлагам да се направи една анкета, за и против тролейбусите в Пловдив!
+3
 
 
Само не разбрах с какво са вредни тролеите - с "опасните" електронни емисии които отделят??? Вие се побъркахте.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Международни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Септември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Кауза Колежа
Хороскоп за деня
Риск от чума по дребните преживни животни
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: