ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Facebook с промяна от април
Автор: Екип Plovdiv24.bg 14:33 / 01.03.2024Коментари (0)11990
©
Меta съобщи, че през април ще премахне специален раздел за новинарски статии, което ще засегне потребителите на Facebook в САЩ и Австралия, съобщава CNBC, цитиран от businessnovinite.bg. 

Гигантът в областта на социалните мрежи характеризира решението за закриване на раздела "Новини" във Facebook като "част от продължаващите усилия за по-добро съгласуване на инвестициите ни с нашите продукти и услуги, които хората ценят най-много", според публикация в корпоративния блог. 

"Като компания трябва да съсредоточим времето и ресурсите си върху нещата, за които хората ни казват, че искат да виждат повече в платформата, включително кратки видеоклипове", се казва в публикацията в блога. "Броят на хората, които използват Facebook News в Австралия и САЩ, е намалял с над 80% през миналата година".

Решението на Meta да премахне раздела Facebook News идва, след като през септември компанията заяви, че ще премахне раздела с новини за потребителите на Facebook във Великобритания, Франция и Германия. То бележи още една стъпка в усилията на Meta да се дистанцира от новинарската индустрия след няколко години на противоречия, свързани с начина, по който се справя с дезинформацията и прилага други политики, свързани с модериране на съдържанието, в цялото си семейство приложения. 

Въпреки че компанията за социални мрежи дебютира с Facebook News през 2019 г. като начин да "доближи хората до историите, които засягат живота им", тя пренасочва ресурсите си към кратко видеосъдържание чрез своя продукт Reels, тъй като е изправена пред конкуренцията на притежаваното от ByteDance приложение за социално видео TikTok. 

Въпреки че Meta закрива раздела Facebook News в различни страни, в блог публикация се казва, че хората все още могат да преглеждат връзки към новинарски статии в основното приложение на Facebook и че създателите на новини все още ще имат достъп до своите профили и страници във Facebook, "където могат да публикуват връзки към своите истории и да насочват хората към своите уебсайтове по същия начин, по който може да го прави всяко друго лице или организация".

Актуализацията също така няма да повлияе на нито едно от съществуващите споразумения за Facebook News, които Meta има с издатели в Австралия, Франция и Германия; компанията отбеляза, че подобни свързани с новини "споразумения вече са изтекли в САЩ и Обединеното кралство", според публикацията в блога. 

Въпреки това Meta заяви, че "няма да сключва нови търговски сделки за традиционно новинарско съдържание в тези страни и няма да предлага нови продукти на Meta специално за издателите на новини в бъдеще".

През 2021 г. Meta отмени решението си да "ограничи издателите и хората в Австралия да споделят или гледат австралийско и международно новинарско съдържание", след като постигна споразумение с австралийското правителство относно закон, който изисква от технологичните компании да плащат такси за съдържание на новинарските канали.

Meta заяви, че "ще продължи да инвестира в продукти и услуги, които стимулират ангажираността на потребителите" и че "новинарските организации също така все още могат да използват продукти като Reels и нашата система за реклами, за да достигнат до по-широка аудитория и да насочват хората към своя уебсайт, където запазват 100% от приходите, получени от изходящи връзки във Facebook".

По-рано през януари CNBC съобщи за последици за издателите, които са отбелязали огромен спад в трафика на препратки, тъй като Meta продължава да излиза от бизнеса с разпространение на новини. Миналото лято Meta заяви, че канадските потребители на Facebook и Instagram вече няма да имат достъп до новини във Facebook след разногласия между компанията и канадското правителство във връзка с приемането на Закона за онлайн новините, който изисква от технологични компании като Meta да плащат такси на издателите на новини в страната.

Chartbeat извърши анализ на 1930 новинарски и медийни уебсайта от над 370 компании по поръчка на CNBC, който показа, че към декември 2023 г. Facebook представлява около 33% от общия трафик на тези издатели. Преди една година Facebook е представлявал около 50% от социалния трафик на медийните издания.







Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!

Още новини от Международни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мачове между Локо и Ботев сезон 2024/2025
51-ото Народно събрание
Зима 2024/2025 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да
Не
Не мога да преценя
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: