Голяма автомобилна компания: Имаме 14 месеца, за да оцелеем
Nissan търси основен инвеститор, който да му помогне да оцелее през предстоящата година, тъй като дългогодишният партньор Renault продава дяловете си в засегнатия от кризата японски автомобилен производител, пише Financial Times.
Приближени до компанията, запознати с преговорите, казаха, че Nissan търси дългосрочен, стабилен акционер като банка или застрахователна група, който да замени част от капиталовото участие на Renault, докато Nissan финализира условията на новото си партньорство за електрически превозни средства с големия съперник Honda.
"Имаме 12 или 14 месеца да оцелеем“, каза високопоставен служител, близък до Nissan.
Nissan не изключва възможността Honda да купи част от акциите й, като се разглеждат "всички опции“, тъй като стартира серия от мерки за преструктуриране на фона на намаляващите продажби както в Китай, така и в САЩ.
Служители от компанията до Renault, каза, че по-силната връзка между Nissan и Honda може да бъде "само положителна“ за френската група.
Nissan и Honda засилиха преговорите за партньорство за разработване на електромобили и софтуерни технологии на фона на интензивен натиск от китайски конкуренти и по-голяма несигурност в САЩ след преизбирането на Доналд Тръмп за президент.
"Това ще бъде трудно. И в крайна сметка се нуждаем от Япония и САЩ, за да генерираме пари“, каза високопоставеният служител, близък до Nissan. След като не успя да улови неотдавнашния бум в популярността на продажбите на хибриди в САЩ, Nissan планира серия от пускания на ключови продукти през следващите месеци и години.
По-тесните връзки на Nissan с Honda дойдоха, след като тя преструктурира дългогодишния си съюз с Renault, който беше договорен, когато френският производител на автомобили спаси японската група от фалит през 1999 г.
Nissan отказа да коментира търсенето на основен инвеститор и възможността Honda да закупи дял, но добави: "Партньорството с Honda е стратегически важно и се надяваме да ускорим реализирането на резултатите от нашите дейности чрез редовен напредък в ниво на управление на двете компании.“
Honda отказа коментар.
Въпреки че Renault не участва пряко в преговорите, то може да бъде отворено за сътрудничество с Nissan, Honda и Mitsubishi, тъй като производителите на автомобили обединяват усилията си за разработване на електромобили в отговор на силата на Китай в индустрията, казаха хора, запознати с въпроса. Renault каза в изявление, че не е имало дискусии за по-широко партньорство. Той добави, че подкрепя "потенциална печеливша печалба между Nissan и Honda“.
Хората, запознати с преговорите, казаха, че по-широкото сътрудничество, включващо Renault и Mitsubishi (които имат усъвършенствана plug-in хибридна технология), има стратегически смисъл, въпреки че френската група добави, че в момента няма дискусии за тази цел.