Много полемики предизвиква в Италия новата рекламна кампания на Министерството на туризма, която превърна Венера от прочутата картина на Сандро Ботичели във виртуален инфлуенсър.
Облечената ту като велосипедистка, ту като фенка на модните тенденции Венера обикаля забележителностите на Италия, за да им прави промоция. Голата Венера от "Раждането на Венера" е облечена по различен начин и ту хапва пица до езерото Комо, ту си прави селфи на площад "Сан Марко" във Венеция или придържа велосипеда си пред Колизеума. Навсякъде обаче посланието е едно и също и то е на английско-италиански: “Italia. Open to meraviglia", или "Италия, отворена към чудесата".
Критиците на рекламната кампания се противопоставят на превръщането на иконата на Ренесанса, каквато е Венера от творбата на Ботичели, в нещо като Киара Ферани, или най-следваният моден инфлуенсър в света. "Госпожо министърка на туризма Даниела Сантанке, шегуваме ли се? Наистина ли похарчихме 9 млн.евро, за да окичим с тази серия от клишета за Италия всичките й летища и гари? Наистина ли трябваше да вземем един от най-големите шедьоври на Ренесанса и да го модифицираме по този начин? ", попита в свой коментар журналистът Алберто Берлини.
Силно критичен към новата кампания е и италианският зам.-министър на културните ценности Виторио Сгарби, признат като един от най-компетентните експерти в сферата на културата на Апенините. "Рекламата на Италия я правят нейните произведения на изкуството и няма нужда да ги преобличаме по този начин", заяви той, цитиран от
"24 часа".