ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Пловдив
Анализите
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Криминални
Институции
Други
Бизнес
Кои коли ще убие Евро-7?
Автор: Екип Plovdiv24.bg 11:52 / 11.07.2023Коментари (2)4866
©
Експерт разказа как предстоящото още през 2025 година безпрецедентното затягане на изискванията за автомобилните емисии ще се отрази на паралелния внос и на автомобилен пазар като цяло. 

Евро 7 и текущата Евро 6d: каква е разликата

Разликите между Евро-7 и сегашния Евро-6д на пръв поглед не са особено съществени.

Но дори самото намаляване на емисиите на азотни оксиди от 80 мг/км до 60 мг/км изисква преразглеждане на дизайна на автомобила. А между другото се планира да се затегне и методологията за изпитване, чрез която се получават резултатите за емисиите.

По-специално, се иска да се премахнат облекченията за режими на загряване, резките ускорения, движението нагоре и тегленето на ремарке.

Това е по-лесно да се направи с дизеловите двигатели, но е доста по-трудно е с бензиновите двигатели. Във всеки случай ще са необходими още усилия и алгоритми за автоматичните трансмисии. А на механичната скоростна кутия просто ще се каже сбогом. 

Всичко това се изостря от факта, че Euro 7 регулира и емисиите на твърди частици от спирачните системи и гумите. И накрая, периодът, през който колата трябва да отговаря на стандартите, се увеличава: от пет години и 100 хиляди км до седем години и 200 хиляди, пише "Блиц".

Кой е против?

Осем държави от ЕС се противопоставиха на въвеждането на стандартите Евро-7 през 2025 година. Франция, Италия, Чехия и Румъния имат собствена автомобилна индустрия, Полша, Словакия, Унгария и България имат монтажни заводи от различни марки.

Кой се въздържа

Досега само отделни компании и Асоциацията на европейските производители (ACEA), която ги обединява, се противопоставяха на Euro 7. Volkswagen и Skoda предупредиха, че ще бъдат принудени да се откажат от бюджетните модели и да затворят някои заводи.

Mercedes-Benz е готов да намали наполовина гамата от двигатели. Ръководителят на Renault Лука де Мео обясни, че средствата, изразходвани за модернизация на силовите агрегати, няма да се изплатят, а ситуацията с околната среда и климата няма да се промени значително.

Опозиционните страни отидоха по-далеч и подписаха колективен договор срещу всякакви нови правила за екологичните норми, като ги изпратиха в допълнение към властите на всички останали държави от ЕС.

Слага се край

Въвеждането на Euro 7 в сегашния му вид изглежда ще доведе до изчезването на всички бюджетни модели. Леките автомобили от сегмент А по същество изчезнаха в предишните итерации на стандарта - сега е ред на сегмент Б?

Никой не иска да разработва нови линии от сложни двигатели и трансмисии. Усъвършенстваните двигатели с вътрешно горене ще останат само на престижните автомобили.

Някои производители вече обявиха, че са поели курс за пълна електрификация, към който Европа се е насочила - от 2035 г. възнамеряват да забранят производството на всякакви автомобили с двигатели с вътрешно горене. Това ще реши всички проблеми, с изключение на ръста на потреблението на енергия.

Демаршът на осем държави не е шега и може и да проработи. Особено ако към него се присъедини и някой друг, например Германия. Но тоталния преход на Европа към "електрички", очевидно, е неизбежен.

Ами Китай?

Китай в стремежа си към съвършенство почти напълно копира нормите, приети в ЕС. С леко забавяне във времето. На 1 юли влезе в сила стандартът China-6d (в Европа подобен стандарт е в сила от януари 2021 г.).

Автомобилите, произведени според предишната арка, бяха разрешени за продажба в Китай само до новата година. С изключение на тези, които отговарят на стандартите при прилагане на методологията RDE (Real Driving Emission), която предполага измервания на емисиите в реални условия. Всичко е като в Европа.







Зареждане! Моля, изчакайте ...
Aнонимен
на 11.07.2023 г.
Коментарите са на публикуващите ги. Plovdiv24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.

Още новини от Международни новини:

ИЗПРАТИ НОВИНА
« Ноември 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Виж още:
Актуални теми
Концесията на стадион "Пловдив"
51-ото Народно събрание
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Влизането на България в Шенген
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Пловдив и региона.
e-mail:
Анкета
Трябва ли общините "Марица" и Родопи" да се слеят в Пловдив?
Да (5623) 58%
Не (3103) 32%
Не мога да преценя (907) 9%
РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Пловдивчани във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: